Článek
„Bylo potvrzeno, že konstrukční systém mostu není funkční. Obsahuje zásadní závady, není možné predikovat jeho další chování a není zajištěna jeho bezpečnost,“ uvedli odborníci.
Varovali rovněž, že při případném kolapsu obloukové konstrukce by mohlo dojít i ke kolapsu navazujících konstrukcí.
Část mostu na libeňské straně u Palmovky musela být uzavřena pro veškerou dopravu před dvěma týdny, když se objevily problémy u vrcholového kloubu, který přenáší síly z mostní konstrukce do pilířů mostu.
Libeňský most bude zavřený několik týdnů. Beton se drtí, nosné prvky jsou posunuté
Zbytek mostu je pro automobilovou dopravu a chodce otevřen a nevykazuje zásadnější vady. Na mostě proto vznikne i provizorní zastávka tramvají.
Další osud inundačního mostu posuzovali projektanti, odborníci z Kloknerova ústavu Českého vysokého učení technického v Praze a Vysokého učení technického v Brně a zástupci TSK a zhotovitele na základě měření, která na mostě proběhla v předchozích dnech.
Kolik bude stát akutní oprava Libeňáku, se neví. Levnější variantu politici před lety zatrhli
Demolice inundačního mostu by neměla ovlivnit plány na rekonstrukci celého soumostí. O té se hovoří řadu let. Ve hře bylo jak zbourání, tak oprava mostu, který nebyl od svého vzniku v roce 1928 rekonstruován. Kvůli neschopnosti politických reprezentací dohodnout se a rozhodnout most neustále dále chátral.
Soumostí o délce 1200 metrů mezi Palmovkou a Holešovicemi by se mělo začít opravovat v roce 2026. Na jeho místě vznikne po mnohaletých debatách o tom, zda dojde k rekonstrukci, či ke zbourání mostu, replika vycházející z původního návrhu architekta Pavla Janáka.