Článek
Praha nyní připravuje projekt rekonstrukce mostu, hotov by měl být do dvou let. První části mostu se stavěly v letech 1908 až 1910 a ty nejnovější jsou z přelomu 50. a 60. let. Most je památkově chráněn.
Hlávkův most se skládá z několika částí, které jsou vybudovány rozdílnými technologiemi. Ve velmi špatném stavu je část mostu, která ústí na Vltavskou. Tvoří ji takzvaná předpjatá konstrukce a odborníci doporučují ji zbourat a nahradit novou.
Špatně na tom jsou rovněž přechodové desky mezi jednotlivými částmi soumostí, po kterých jezdí tramvaje. „Je tam řada neuralgických bodů, které je potřeba opravit,” řekl Kolísko.
Hlávkův most je ve špatném stavu. Diagnostika i následná rekonstrukce omezí dopravu na magistrále
„Nosné oblouky historických mostů, to znamená mosty přes Vltavu a ostrov Štvanice, jsou, ta nosná část, v docela dobrém stavu,” dodal.
„Most má své části, které nejsou v úplně dobrém stavu, ale celkově si myslím, že v tak katastrofálním stavu není. Bude-li zaměřena oprava směrem k některým částem, tak si myslím, že most může dál sloužit svému účelu,” uzavřel Kolísko.