Článek
„Nyní se právě chystáme vyjet a dobýt Hamburk jinak než na lodi. I nadále ale budeme šlapat a pojedeme s PET lahvemi. I proto jsme si pořídili stará kola, která jsme ozdobili přes noc PET lahvemi,“ řekl ve čtvrtek dopoledne jeden z účastníků plavby Jan Kára.
Podle člena posádky Jakuba Bureše byly německé nároky na povolení větší než české. Úřady požadovaly na palubě lodi motor, radarový odražeč, ale také člena posádky, který by měl průkaz pro řízení malého plavidla.
KOMENTÁŘ DNE:
Lyžařské Nagano - Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>
„Povolení jsme nedostali, vyřídit by ho trvalo strašně dlouho a my nemáme čas,” řekl Bureš.
Na starých kolech by měla cesta trvat zhruba dva týdny. „My jsme volili nejhorší kola, protože jsme chtěli dodržet to, že jsme loď každý den opravovali. Už nyní se kamarádovi utrhla šlapka, takže to mohou být klidně tři neděle,“ odhadoval Kára dobu cesty. Kola sehnala pětičlenná skupina od místních v Děčíně, rodičů a přátel. Skupinku na cestě do Hamburku doprovází jedno auto.
Loď zůstane až do poloviny srpna zakotvená v děčínském přístavu, pak ji skupinka nechá odtáhnout do Nymburka.
Jan Kára a Jakub Bureš přišli s nápadem postavit loď z PET lahví loni na podzim. Od listopadu sbírali lahve v Nymburku, dost jich měli letos v březnu. Desetimetrové plavidlo jeho tvůrci pojmenovali Petburg. Pohonem lodi je lidská síla.