Článek
„Zhruba kilometrové omezení spočívá ve stažení dopravy v každém jízdním pásu do jednoho pruhu,“ řekl novinářům generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Nový úsek dálnice, která vzniká rozšířením silnice I/7, slouží z větší části řidičům již od loňského prosince. Jen u chlumčanského mlýna se zatím po dálnici jezdilo v jednom jízdním pásu.
„Dálnice zajistí vyšší bezpečnost a plynulost provozu. Na silnici I/7 byl patrný vysoký nárůst zejména kamionové dopravy, pro kterou již dvoupruhová komunikace nestačila, a byla značně nebezpečná s velkým množstvím vážných nehod,“ připomněl Mátl. Upřesnil, že nový úsek navazuje z jedné strany na již hotovou část D7 u Sulce, ze strany druhé na další dokončený úsek u Loun.
Práce na zhruba 4,4 kilometru dlouhém novém úseku trvaly 28 měsíců. Investice byla asi 1,2 miliardy korun bez daně, bezmála 900 milionů korun přispěla Evropská unie.
Jedním z hlavních důvodů stavby je zajištění dopravní obslužnost průmyslových zón u Mostu, Loun, Postoloprt a Žatce a zvýšení bezpečnosti.
Z dálnice D7 zbývá dostavět 24 kilometrů, letos začne ŘSD stavět další tři části ve Středočeském kraji. Nejsložitější bude úsek u Postoloprt na Lounsku, kde se řeší ochrana před stoletou vodou i to, jak dálnice povede přes řeku Ohři.
„Máme požádáno o vydání územního rozhodnutí a již běží územní řízení. Zároveň zpracováváme dokumentaci ke stavebnímu povolení,“ popsal Mátl aktuální stav.
Dálnice patří podle ministra dopravy Martina Kupky (ODS) k moderně koncipovaným. „Chystáme se tady doplnit ještě odpočívky po obou stranách,“ řekl ministr.
Ministr odhadl, že další tři úseky budou hotové v roce 2027, úsek u Postoloprt pak zřejmě v roce 2028.
Dálnice D7 mezi Prahou a Chomutovem bude dlouhá 83 kilometrů. Její první úseky vznikly v 60. a 70. letech minulého století v návaznosti na stavbu nového letiště v Ruzyni.