Článek
„Zhruba kilometrové omezení spočívá ve stažení dopravy v každém jízdním pásu do jednoho pruhu,“ řekl novinářům generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Nový úsek dálnice, která vzniká rozšířením silnice I/7, slouží z větší části řidičům již od loňského prosince. Jen u chlumčanského mlýna se zatím po dálnici jezdilo v jednom jízdním pásu.
„Dálnice zajistí vyšší bezpečnost a plynulost provozu. Na silnici I/7 byl patrný vysoký nárůst zejména kamionové dopravy, pro kterou již dvoupruhová komunikace nestačila, a byla značně nebezpečná s velkým množstvím vážných nehod,“ připomněl Mátl. Upřesnil, že nový úsek navazuje z jedné strany na již hotovou část D7 u Sulce, ze strany druhé na další dokončený úsek u Loun.

Generální ředitel ŘSD Radek Mátl
Práce na zhruba 4,4 kilometru dlouhém novém úseku trvaly 28 měsíců. Investice byla asi 1,2 miliardy korun bez daně, bezmála 900 milionů korun přispěla Evropská unie.
Jedním z hlavních důvodů stavby je zajištění dopravní obslužnost průmyslových zón u Mostu, Loun, Postoloprt a Žatce a zvýšení bezpečnosti.
Z dálnice D7 zbývá dostavět 24 kilometrů, letos začne ŘSD stavět další tři části ve Středočeském kraji. Nejsložitější bude úsek u Postoloprt na Lounsku, kde se řeší ochrana před stoletou vodou i to, jak dálnice povede přes řeku Ohři.
„Máme požádáno o vydání územního rozhodnutí a již běží územní řízení. Zároveň zpracováváme dokumentaci ke stavebnímu povolení,“ popsal Mátl aktuální stav.

Nový úsek dálnice D7 byl zprovozněn v pondělí odpoledne.
Dálnice patří podle ministra dopravy Martina Kupky (ODS) k moderně koncipovaným. „Chystáme se tady doplnit ještě odpočívky po obou stranách,“ řekl ministr.
Ministr odhadl, že další tři úseky budou hotové v roce 2027, úsek u Postoloprt pak zřejmě v roce 2028.
Dálnice D7 mezi Prahou a Chomutovem bude dlouhá 83 kilometrů. Její první úseky vznikly v 60. a 70. letech minulého století v návaznosti na stavbu nového letiště v Ruzyni.
Příští rok je slíbeno rekordních 118 kilometrů dálnic. Letos to bylo pouhých 15
