Článek
„Snahou dopravního podniku u všech staveb a rekonstrukcí je bezbariérovost. To bylo a stále je i cílem prací, které DPMB realizoval na nástupištích u hlavního nádraží,“ prohlásil Miloš Havránek, generální ředitel dopravního podniku.
Stavbaři museli podle Havránka najít řešení, které by vyhovovalo dopravním normám i nevidomým. „V tomto případě se jedná o plochu, kde zastavují vozy na obou stranách nástupní hrany, a to navíc protisměrně,“ upozornil.
Původní podoba vodících pruhů byla pro nevidomé nebezpečná. Místo volné cesty totiž pruhy přerušovaly reklamní panely, odpadkové koše nebo informační cedule.
„Určitě při chůzi nepředpokládám, že by na vodící linii byla nějaká překážka, naopak mám za to, že je udělaná proto, aby se nám chodilo líp, i proto po ní většina nevidomých chodí rychleji. Pokud člověk neví, že tu má takové překážky, klidně by mohlo dojít i ke zranění,“ řekla Právu při zkoumání nástupiště nevidomá Kateřina Hegrová.