Hlavní obsah

Brněnský dopravní podnik stáhl z MHD plakát „seznamka“, nabádal prý k obtěžování žen

2:09
2:09

Poslechněte si tento článek

Brno

Plakát „seznamka“ za plakát „rande“ vyměnil ve svých vozidlech kvůli protestům několika cestujících žen brněnský dopravní podnik. Na prvním z nich jim vadilo to, že muž na snímku až příliš nevybíravě okukuje před ním stojící dívku, až to prý vypadá tak „jako by dopravní podnik vybízel muže k obtěžování žen“. Firma proto plakát nahradila jiným.

Foto: DpmB

Vlevo stažený plakát „seznamka“ a vpravo plakát „rande“, který jej nahradil.

Článek

Vedení podniku se hájí tím, že snímek měl být připomínkou toho, že se mnohé páry šťastně seznámily při cestování v městské hromadné dopravě. „Rozhodně jsme nechtěli nikoho urazit, pobuřovat a už vůbec ne nabádat k obtěžování,“ řekla Novinkám mluvčí podniku Hana Tomaštíková.

Chtěli vytvořit přátelské prostředí…

Vizuál s mužem okukujícím dívku a nápisem „Jsme vaše seznamka“ vyměnili dopraváci za vizuál „Jsme místo pro vaše rande“, na němž sedí pár vedle sebe v tramvaji a drží se za ruce.

„Postoupili jsme v tom příběhu dál. Sympatie se ukázaly být oboustranné, slovo dalo slovo a z dvou single cestujících se stal pár,“ doplnila mluvčí. Vizuál „seznamka“ byl jedním z mnoha plakátů, které měly v cestujících brněnskou MHD navodit pocit, že jsou v přátelském prostředí.

Muž prý dívku podivně okukoval

Tomaštíková upřesnila, že vedení podniku přišlo na „seznamku“ asi dvacet písemných reakcí. Zhruba polovina jej kritizovala a žádala jeho stažení, druhá polovina jej chválila.

„Seznamku“ kritizovala i výkonná ředitelka neziskové organizace Konsent Johanna Nejedlová s tím, že tomuto vizuálu nerozumí, protože muž na něm zezadu podivně pokukuje po ženě. Zdůraznila, že například v Praze se dopravní podnik zaměřil ve své kampani na to, že obtěžování nepatří do MHD ani nikam jinam.

Mířil do šrotu, teď se historický trolejbus Škoda 9Tr mění v automobilový klenot

AutoMoto

Výběr článků

Načítám