Článek
Vedení podniku se hájí tím, že snímek měl být připomínkou toho, že se mnohé páry šťastně seznámily při cestování v městské hromadné dopravě. „Rozhodně jsme nechtěli nikoho urazit, pobuřovat a už vůbec ne nabádat k obtěžování,“ řekla Novinkám mluvčí podniku Hana Tomaštíková.
Chtěli vytvořit přátelské prostředí…
Vizuál s mužem okukujícím dívku a nápisem „Jsme vaše seznamka“ vyměnili dopraváci za vizuál „Jsme místo pro vaše rande“, na němž sedí pár vedle sebe v tramvaji a drží se za ruce.
„Postoupili jsme v tom příběhu dál. Sympatie se ukázaly být oboustranné, slovo dalo slovo a z dvou single cestujících se stal pár,“ doplnila mluvčí. Vizuál „seznamka“ byl jedním z mnoha plakátů, které měly v cestujících brněnskou MHD navodit pocit, že jsou v přátelském prostředí.
Muž prý dívku podivně okukoval
Tomaštíková upřesnila, že vedení podniku přišlo na „seznamku“ asi dvacet písemných reakcí. Zhruba polovina jej kritizovala a žádala jeho stažení, druhá polovina jej chválila.
„Seznamku“ kritizovala i výkonná ředitelka neziskové organizace Konsent Johanna Nejedlová s tím, že tomuto vizuálu nerozumí, protože muž na něm zezadu podivně pokukuje po ženě. Zdůraznila, že například v Praze se dopravní podnik zaměřil ve své kampani na to, že obtěžování nepatří do MHD ani nikam jinam.