Článek
Součástí stavby budou tři mimoúrovňové křižovatky. Vzniknou tři kilometry cyklotras a šest kilometrů pěších tras. Cílem stavby je převedení tranzitní dopravy východ–sever mimo obydlenou zástavbu Židenic.
Díky radiále se výrazně sníží silniční provoz v ulicích Svatoplukova, Gajdošova a Otakara Ševčíka. Po mnoha desetiletích by se do této části Židenic mohla vrátit tramvajová trať.
Stavba dálnice z Brna do Vídně je v plném proudu
Zjednoduší se provoz
„Tato část městského okruhu vyřeší také aktuální problém s velkým množstvím levých odbočení, která komplikují dopravu z centra města do čtvrtí Vinohrady a Líšeň, a nevhodná napojení okolních areálů,“ přiblížil Novinkám přípravy stavby ředitel Závodu Brno ŘSD David Fiala.
Ostravská radiála je další důležitou částí velkého městského okruhu v Brně.
Doplnil, že v uplynulých dnech byl dokončen koncept dokumentace pro územní řízení. Nyní je v připomínkovacím řízení s tím, že teprve po něm bude projekt upraven. Výstavba potrvá tři roky a nová část velkého městského okruhu by měla být uvedena do provozu v roce 2030.
Tříkilometrový úsek Ostravské radiály bude umístěn v městských částech Černovice, Slatina, Židenice a Líšeň. Investory stavby jsou ŘSD a město Brno. Navazují na předcházející spolupráci v rámci již vybudovaných staveb městského okruhu. Náklady se vyčíslují.
Práce na velkém městském okruhu
„Ostravská radiála je další důležitou částí velkého městského okruhu v Brně, který po dokončení zajistí řidičům plynulý a bezpečný průjezd a obyvatelům přilehlých částí lepší životní podmínky a větší bezpečnost. Součástí stavby je potřebné doplnění chybějících pěších tras a cyklostezek,“ uvedla brněnská primátorka Markéta Vaňková (ODS). Doplnila, že se v okolí radiály počítá s výsadbou více než 1500 stromů a přibližně 200 keřů.
Silničáři předpokládají, že po roce 2030 by mohla být dostavěná i Bratislavská radiála, která by velký městský okruh dovedla téměř ke křižovatce dálnic D1 a D2. Na stavbě velkého městského okruhu se pilně pracuje. Hotova je část v Žabovřeské ulici, kde bylo nutné postavit 500 metrů dlouhý tunel pro tramvaje. Buduje se úsek u brněnského výstaviště a mimoúrovňová křižovatka na Tomkově náměstí.