Článek
Spoty o stopážích 30 či 60 sekund přibližují službu v armádě i studium na některé z vojenských kateder. Od 10. listopadu poběží před vybranými filmy v multikinech a ministerstvo počítá i s jejich využitím v televizi či na sociálních sítích.
Armádní klip s dramatickým hudebním podkresem a rychlými prostřihy ukazuje jednotlivé druhy vojsk a jejich bojové nasazení.
Připomenuta je jak historie, tak budoucnost armády i skutečnost, že čeští vojáci mohou působit jak doma, tak „daleko za hranicemi“. „Všude tam, kde je třeba. Bráníme svět, jaký znáte,“ připomíná klip, který ukončuje záběr na přísahu nových rekrutů.
V poklidnějším duchu je natočen náborový klip pro univerzitu obrany, který graduje slovy o tom, že i studenti jsou připraveni bránit svět, jaký mají rádi.
Spot věnovaný aktivním zálohám zdůrazňuje, že armáda potřebuje každého, kdo má týmového ducha a ctí odpovědnost. Na konkrétních lidech ukazuje jejich civilní povolání i zapojení v rámci záloh. „Nebuď jen obyvatelem, staň se občanem,“ vyzývá potenciální zájemce o službu.
„Všichni vnímáme, co se děje kolem nás. Musíme lidem ukázat, jak vypadá dnešní voják, co umí a jaké má vybavení. Stejně tak je nutné ocenit vlastenectví příslušníků aktivních záloh a motivovat mladé lidi ke studiu na Univerzitě obrany,” okomentoval spoty ministr obrany Martin Stropnický (ANO).
„Poslední podobný spot vznikl naposledy před dvanácti lety, byl nejvyšší čas s tím něco udělat,” dodal.
Videa, která vznikla v srpnu a září, pro ministerstvo vyrobila společnost A-news, která zvítězila ve výběrovém řízení.