Článek
Přitom vládní návrh nového zákona o policii, do nějž chce teď ministr vnitra Ivan Langer (ODS) propojení bodů s pojištěním dodatečně včlenit, má nabýt účinnosti už v lednu 2009.
Přitom vládní návrh nového zákona o policii, do nějž chce teď ministr vnitra Ivan Langer (ODS) propojení bodů s pojištěním dodatečně včlenit, má nabýt účinnosti už v lednu 2009.
„S návrhem motivovat řidiče k ohleduplnému chování i prostřednictvím pojištění a umožnit pojišťovnám přístup do centrálního registru řidičů přišlo ministerstva vnitra. My jsme to akceptovali. Pokud to zákon skutečně povolí, bude následovat tříletá lhůta na analýzu dopravních přestupků. Ovlivnit výši pojistného to tedy skutečně může až v roce 2012,“ ujistil v úterý na setkání s novináři výkonný ředitel České asociace pojišťoven (ČAP) Tomáš Síkora.
Podle Langrova pozměňovacího návrhu bude pojišťovna moci vůči viníkovi nehody uplatnit postih jenom za nejzávažnější přestupky.
Podle Langrova pozměňovacího návrhu bude pojišťovna moci vůči viníkovi nehody uplatnit postih jenom za nejzávažnější přestupky.
Podle Langrova pozměňovacího návrhu bude pojišťovna moci vůči viníkovi nehody uplatnit postih jenom za nejzávažnější přestupky. Těmi mají být překročení nejvyšší povolené rychlosti v obci o 40 a více kilometrů v hodině a mimo obec o 50 a více kilometrů. Dále nezastavení na červenou nebo na pokyn Stůj při řízení provozu policistou, neumožnění chodci bezpečně přejít na přechodu vozovku, vjetí na železniční přejezd, když je to předpisy zakázáno, či jízda v protisměru, otáčení a couvání na dálnici.
Podle Langrova pozměňovacího návrhu bude pojišťovna moci vůči viníkovi nehody uplatnit postih jenom za nejzávažnější přestupky. Těmi mají být překročení nejvyšší povolené rychlosti v obci o 40 a více kilometrů v hodině a mimo obec o 50 a více kilometrů. Dále nezastavení na červenou nebo na pokyn Stůj při řízení provozu policistou, neumožnění chodci bezpečně přejít na přechodu vozovku, vjetí na železniční přejezd, když je to předpisy zakázáno, či jízda v protisměru, otáčení a couvání na dálnici.
Podle Langrova pozměňovacího návrhu bude pojišťovna moci vůči viníkovi nehody uplatnit postih jenom za nejzávažnější přestupky. Těmi mají být překročení nejvyšší povolené rychlosti v obci o 40 a více kilometrů v hodině a mimo obec o 50 a více kilometrů. Dále nezastavení na červenou nebo na pokyn Stůj při řízení provozu policistou, neumožnění chodci bezpečně přejít na přechodu vozovku, vjetí na železniční přejezd, když je to předpisy zakázáno, či jízda v protisměru, otáčení a couvání na dálnici. ČTĚTE: Další černý víkend: zemřelo 13 lidí„Kterýkoli z těchto vyjmenovaných přestupků by ale řidič musel spáchat v průběhu dvou let dvakrát, aby se mu to projevilo na ceně ručení. Kdyby opakovaným vážným přestupkem způsobil dopravní nehodu, mohla by pojišťovna od něj požadovat úhradu části nebo celé způsobené škody,“ vysvětluje podstatu návrhu Síkora.
Podle Langrova pozměňovacího návrhu bude pojišťovna moci vůči viníkovi nehody uplatnit postih jenom za nejzávažnější přestupky. Těmi mají být překročení nejvyšší povolené rychlosti v obci o 40 a více kilometrů v hodině a mimo obec o 50 a více kilometrů. Dále nezastavení na červenou nebo na pokyn Stůj při řízení provozu policistou, neumožnění chodci bezpečně přejít na přechodu vozovku, vjetí na železniční přejezd, když je to předpisy zakázáno, či jízda v protisměru, otáčení a couvání na dálnici. ČTĚTE: Další černý víkend: zemřelo 13 lidí„Kterýkoli z těchto vyjmenovaných přestupků by ale řidič musel spáchat v průběhu dvou let dvakrát, aby se mu to projevilo na ceně ručení. Kdyby opakovaným vážným přestupkem způsobil dopravní nehodu, mohla by pojišťovna od něj požadovat úhradu části nebo celé způsobené škody,“ vysvětluje podstatu návrhu Síkora.
Podle Langrova pozměňovacího návrhu bude pojišťovna moci vůči viníkovi nehody uplatnit postih jenom za nejzávažnější přestupky. Těmi mají být překročení nejvyšší povolené rychlosti v obci o 40 a více kilometrů v hodině a mimo obec o 50 a více kilometrů. Dále nezastavení na červenou nebo na pokyn Stůj při řízení provozu policistou, neumožnění chodci bezpečně přejít na přechodu vozovku, vjetí na železniční přejezd, když je to předpisy zakázáno, či jízda v protisměru, otáčení a couvání na dálnici. ČTĚTE: Další černý víkend: zemřelo 13 lidí„Kterýkoli z těchto vyjmenovaných přestupků by ale řidič musel spáchat v průběhu dvou let dvakrát, aby se mu to projevilo na ceně ručení. Kdyby opakovaným vážným přestupkem způsobil dopravní nehodu, mohla by pojišťovna od něj požadovat úhradu části nebo celé způsobené škody,“ vysvětluje podstatu návrhu Síkora. Postiženi mají být i vlastníci vozidel
Podle Langrova pozměňovacího návrhu bude pojišťovna moci vůči viníkovi nehody uplatnit postih jenom za nejzávažnější přestupky. Těmi mají být překročení nejvyšší povolené rychlosti v obci o 40 a více kilometrů v hodině a mimo obec o 50 a více kilometrů. Dále nezastavení na červenou nebo na pokyn Stůj při řízení provozu policistou, neumožnění chodci bezpečně přejít na přechodu vozovku, vjetí na železniční přejezd, když je to předpisy zakázáno, či jízda v protisměru, otáčení a couvání na dálnici. ČTĚTE: Další černý víkend: zemřelo 13 lidí„Kterýkoli z těchto vyjmenovaných přestupků by ale řidič musel spáchat v průběhu dvou let dvakrát, aby se mu to projevilo na ceně ručení. Kdyby opakovaným vážným přestupkem způsobil dopravní nehodu, mohla by pojišťovna od něj požadovat úhradu části nebo celé způsobené škody,“ vysvětluje podstatu návrhu Síkora. Postiženi mají být i vlastníci vozidelPovinné ručení je ovšem uzavíráno na konkrétní vozidlo. Jeho majitel má mít dražší ručení i v případě, že sám nedostane ani jediný bod. Postačí, když se vyjmenovaných přestupků dopustí některý ze zaměstnanců používajících služební vozidlo. A u soukromého auta kdokoli, komu ho vlastník půjčí.
Podle Langrova pozměňovacího návrhu bude pojišťovna moci vůči viníkovi nehody uplatnit postih jenom za nejzávažnější přestupky. Těmi mají být překročení nejvyšší povolené rychlosti v obci o 40 a více kilometrů v hodině a mimo obec o 50 a více kilometrů. Dále nezastavení na červenou nebo na pokyn Stůj při řízení provozu policistou, neumožnění chodci bezpečně přejít na přechodu vozovku, vjetí na železniční přejezd, když je to předpisy zakázáno, či jízda v protisměru, otáčení a couvání na dálnici. ČTĚTE: Další černý víkend: zemřelo 13 lidí„Kterýkoli z těchto vyjmenovaných přestupků by ale řidič musel spáchat v průběhu dvou let dvakrát, aby se mu to projevilo na ceně ručení. Kdyby opakovaným vážným přestupkem způsobil dopravní nehodu, mohla by pojišťovna od něj požadovat úhradu části nebo celé způsobené škody,“ vysvětluje podstatu návrhu Síkora. Postiženi mají být i vlastníci vozidelPovinné ručení je ovšem uzavíráno na konkrétní vozidlo. Jeho majitel má mít dražší ručení i v případě, že sám nedostane ani jediný bod. Postačí, když se vyjmenovaných přestupků dopustí některý ze zaměstnanců používajících služební vozidlo. A u soukromého auta kdokoli, komu ho vlastník půjčí.
Na připomínku Práva, že řidič by tak byl trestán hned několikanásobně – udělením bodů, pokutou od policie nebo ve správním řízení a nově navíc ještě pojišťovnou a případně i svým zaměstnavatelem, Síkora odpověděl: „To je sice fakt, ale jestli by se díky tomu podařilo podstatně snížit počet mrtvých na silnicích, stálo by takové opatření za to.“