Článek
"Určitě se jízdní řády budou muset upravovat. Cesta, která dřív trvala padesát minut, se bude protahovat zhruba na hodinu," uvedl dispečer středočeské ČSAD Michal Orenčák.
"Je pravda, že spousta řidičů nyní jezdí raději pomaleji, takže se občas stane, že přijedeme o 10 minut později. Je tedy možné, že se nějakým úpravám jízdních řádů nevyhneme," uvedl dispečer liberecké ČSAD.
Podobné poznatky mají i další dopravci. I malé zpoždění může přinést nečekané komplikace cestujícím.
Ne všechny spoje na sebe při zpoždění čekají
"Jel jsem z Prahy na Benecko. Odjeli jsme včas, ale v Jilemnici, kde se přestupuje, už jsme měli čtvrthodinovou sekeru, takže spoj na Benecko odjel a další jel až za tři hodiny. Všiml jsem si, že spoje, které provozuje ČSAD Semily na sebe i při zpoždění čekají, s jinými dopravci však asi takováto spolupráce neexistuje," popsal svůj čerstvý zážitek jeden ze čtenářů Práva.
Některé firmy se ani tak neobávají změn v jízdních řádech, jako odchodu profesionálních řidičů. "Bodový systém působí jako strašák. Kvalitních řidičů je už teď málo. Obávám se, že jich ještě ubude," řekl Právu ředitel břeclavské dopravní společnosti Bors František Zugar.
I když vesměs autobusoví řidiči zásady nového zákona chválí, denně ho ale musí porušovat. "Zákon zakazuje zastavit na autobusové zastávce. To bereme jako folklór. Naši řidiči na zastávkách zastavují, i když tím porušují zákon. Není to náš problém, je to nesmysl v tomto zákoně," připomněl kritizovanou pasáž nové normy vedoucí provozu osobní dopravy ČSAD Frýdek-Místek Dalibor Drlík.