Článek
Širším centrem díky Blance denně neprojíždělo 13 000 vozů. Celkový objem dopravy se podle Dolínka přitom nezvýšil. „Opravdu to nepřilákalo do Prahy nové řidiče, nová auta,” konstatoval náměstek s poukazem na celkový počet ujetých vozokilometrů.
Díky plynulosti provozu se denně ušetřilo až 7200 litrů pohonných hmot a došlo tak i ke snížení produkovaných emisí. Denně projede komplexem přes 78 000 aut. Denní maximum bylo 94 500 vozů. [celá zpráva]
KOMENTÁŘ DNE: | |
---|---|
Očima Saši Mitrofanova: Srážka aligátora s čápem |
Nezanedbatelná je i vyšší bezpečnost dopravy, neboť došlo k razantnímu poklesu množství nehod. V komplexu se během roku staly pouze čtyři havárie, při nichž došlo ke zranění lidí. Celkem bylo v tunelu 62 nehod.
Nárůst dopravy v některých lokalitách
Proti dopadům Blanky se ale ozývá Praha 6, přes niž lidé do tunelu a z něj jezdí. O polovinu vzrostl provoz v Patočkově ulici. S mnohem větší hustotou provozu se potýká také Povltavská ulice v Praze 8 a ulice V Holešovičkách.
Iniciativa Auto*Mat, která kauzu dlouho sleduje, trvá na tom, že vozů je kvůli Blance více. „Samotný průjezd Blankou přispívá k pražskému dopravnímu výkonu zhruba dvěma procenty a na většině komunikací navazujících na tunel Blanka byly zaznamenány nárůsty značně překračující pokles zjištěný v centru Prahy,“ konstatoval dopravní odborník iniciativy Vratislav Filler.
Město už podle Dolínka vymýšlí, jak podél Vltavy táhnout okruh dál, přes Balabenku až do Malešic. Aktualizovat by se měly vlivy této problematické stavby na životní prostředí. Podle bývalého náměstka primátory Jiřího Nouzy (TOP 09) ale staré vyhodnocení EIA ještě platí.
„Pokud budeme muset dělat novou EIA, můžeme říct, skončili jsme,“ uvedl Nouza.
V tunelu se objevili chodci i zvířata
Během roku zkušebního provoz se v tunelu Blanka objevili nečekaní a nevítaní chodci, ale také zvířata. V části pod pražskou Bubenčí, u níž leží Stromovka, běhal zajíc, lasička či liška.
Koncem prosince 2015 tunelem kráčely dokonce dvě chodkyně s kočárkem, v němž leželo malé dítě.
„Opravdu tomu nerozumím, jak někdo dokáže vézt malé dítě po chodníku v tunelu,“ řekl Alexander Butovič z projekční firmy Satra.