Článek
„Kampaní chceme veřejnosti osvětlit, jak to bylo s výstavbou Blanky, kolik skutečně stála a co způsobilo skluz v jejím otevření,” citovala ČTK mluvčího stavební firmy Františka Poláka. „Myslíme si, že bylo řečeno příliš mnoho nepřesností a zkreslených údajů, které chceme na konci výstavby vyvrátit. Přijde nám to jako ten nevhodnější moment pro nápravu mýtů a polopravd,” doplnil.
Na webu blankanenitunel.cz, který byl spuštěn v neděli, tak firma například objasňuje důvody zpoždění celé stavby, která měla být podle původních odhadů hotova již v roce 2011. Zmiňuje obtíže se získáváním stavebních povolení a výkupem pozemků, ekonomickou krizi i soudní spory mezi městem a dodavateli. Stavební práce na komplexu vyčísluje na 26,3 miliardy korun oproti původním 17,2 miliardy. Celkem tunel vyjde včetně napojení na městský okruh na 43 miliard.
Tunel je podle společnosti jedním z nejmodernějších a nejbezpečnějších ve světě. „V celé Blance funguje i rozhlasové vysílání, takže dispečer tunelového komplexu může přímo vstupovat do živého vysílání stanice ČRo Radiožurnál,” upozornil Metrostav.
Jako přínos firma uvádí zkrácení průměrné jízdy městem o 15 minut a dodává, že v dalším sledu by měla být postavena zbývající část východního okruhu, tzv. Libeňská spojka a úsek mezi Pelc-Tyrolkou, Balabenkou a Štěrboholskou radiálou.