Článek
Dodatek má podle Béma zaručit, že projekt bude pro město ekonomicky výhodný. Cena karty má klesnout z 2300 na 1370 za kus. "My se tím dostáváme na úplně standardní ceny. Tedy žádný tunel," prohlásil v televizi Bém.
Dodatek k "licenčním ujednáním software kartového centra" má podle Béma podepsat ředitel magistrátního úřadu nebo šéf odboru informatiky. Celkem je s firmou Haguess dohodnuto vydání 650 000 karet. Ceny 1370 za kus se dosáhne tak, že ke 400 000 karet, které již byly vydány, dodá Haguess městu zbývajících 250 000 karet zadarmo. Za každou další kartu pak město podle primátora zaplatí jen stokorunu.
Opecard bude otevřená třetím stranám
Dodatek ke smlouvě podle Béma také umožní, že s Opencard bude moci zacházet i třetí strana. "To nám dává možnost dívat se na kartu jako na standardní komerční produkt," upozornil Bém.
Primátor v televizi prohlásil, že město nevýhodnost stávající smlouvy zjistilo v roce 2008, kdy mělo firmě začít platit za 300 či 350 000 karet. "Začaly nabíhat skutečné platby, které ukázaly reálnou cenu ve výši 2300 korun za kus," řekl primátor s tím, že ve srovnání s kartami užívanými jinde jde o relativně vysokou částku. "Začali jsme být velmi nespokojeni a zastavili jsme platby," vysvětlil. Praha pak začala s audity.
"Opencard je klasickým příkladem, jak z původně dobré myšlenky se může stát velký tunel," řekl v diskusi předseda finančního výboru pražského zastupitelstva Petr Hulinský (ČSSD). Bém mu oponoval, že žádný tunel neexistuje, protože Praha o své peníze nepřišla.
Firma změní vlastnickou strukturu
Firma Haguess má změnit vlastnickou strukturu na akcie na jméno, uvedl Bém. Dosud má společnost akcie na majitele, stoprocentní podíl podle svých slov drží Jaroslav Turek, jenž je zároveň členem dozorčí rady společnosti Allshare, která radnici dodala plán projektu Opencard.
Projekt pražské karty Opencard stál hlavní město už téměř 900 miliónů korun, příjmy z Opencard pro Prahu však byly nulové. Turek navíc v LN prohlásil, že město za kartu jeho firmě stále dluží 150 miliónů korun.