Hlavní obsah

„Bazén“ na Budějovické se dočká vylepšení

Pasáž, která spojuje ulice Antala Staška a Olbrachtovu u stanice metra Budějovická v Praze 4, se od jara příštího roku začne měnit. Radnice chce dlouhodobě opomíjený prostor se směsicí staveb a materiálů z různých dob kultivovat. V bazénu, jak mu přezdívá, přibudou místa na sezení, zeleň; názvy obchodů, dnes různorodé, se sjednotí, stejně jako stavební materiály.

Foto: Vizualizace Praha 4

Tzv. bazén čeká do konce příštího léta proměna. Takto by měla pasáž po úpravách vypadat.

Článek

„Jsme dlouho nespokojeni, jak jedno z nejfrekventovanějších míst Prahy 4 vypadá,“ konstatoval v úterý na místě místostarosta Michal Hroza (TOP 09). Zástupce starosty Jan Kovářík (ODS) doplnil, že současný vzhled láká páchat činnosti, které sem nepatří.

Práce by měly skončit po létě příštího roku. Spolykají asi sedm milionů korun

Zmínil třeba osoby přespávající na trávníku pod schody z pochozí pasáže u DBK. „Když to bude vypadat lépe, snad alespoň část populace k tomu bude přistupovat zodpovědněji,“ podotkl. Na přelomu loňska a letoška se už obnovy dočkala pochozí pasáž, jež dospěla do havarijního stavu, takže podle Hrozy nehrozí opětovné uzavření podchodu z metra.

Praha připravuje novou tramvajovou trať do Čakovic

Domácí

Na obnovu navazuje renovace tzv. bazénu, který zůstal v podobě z 90. let. Projekt počítá s dřevěnými prvky na sezení, květinami, které v případě potřeby půjde snadno nahradit, předlážděním.

Výraznější stavební úpravy nejsou možné kvůli izolacím stanice metra. Práce by podle pražského radního Jana Chabra (TO P 09) měly skončit po létě příštího roku. Spolykají asi sedm milionů korun. Rekonstrukce se uskuteční za provozu, takže průchod zůstane zachován, lidé musejí počítat s částečným omezením provozu. Jak bude prostranství, kudy dnes lidé radši rychle procházejí, než aby tam chvíli spočinuli, vypadat, si zájemci můžou prohlédnout na několika panelech, jež zůstanou na místě do konce září.

Praha ostrouhala. Do žebříčku nejvíc cool ulic se žádná její nedostala

Cestování

V budoucnu se chystá i rekonstrukce stanice z roku 1974. Kdy nastane, se podle Kovaříka zatím neví. „Z hlediska našich potřeb si myslíme, že to není nejdůležitější, potřebujeme opravit Kačerov, kde se teď dolaďují vztahy se soukromým investorem, který to z větší části zaplatí,“ uvedl.

Souhlasí s tím, že Budějovická není technicky ideální, nicméně Kačerov je na tom hůř.

Související témata:

Výběr článků

Načítám