Článek
"Ministr mě oslovil, zda bych se nemohl stát jeho poradcem. Vnímám to pozitivně, protože dosavadní trend na ministerstvu dopravy byl zcela opačný. S ekology se tam nikdo nebavil," řekl listu Patrik.
Ministr dopravy spolupráci potvrdil. "Vůči aktivitám různých občanských sdružení jsem velmi ostražitý, ale chci učinit všechno pro to, abychom spolu uměli mluvit. Jestli se nám to povede, nebo ne, to je otázka. Považuji to ale za natolik zásadní a kritický bod, že chci nad ním mít dohled," řekl Bárta.
Patrik by údajně chtěl ve své nové poradenské funkci využít zkušenosti z dlouhého boje proti D8 a ministrovi poradit, kudy má vést nové silnice, aby se do podobných problémů nedostal. "Máme nástroje a víme, jak stavbu silnice ovlivnit a její schvalovací řízení natáhnout. A také víme, že v těchto případech je daleko rychlejší a levnější vést silnici jinudy. Cílem naší spolupráce je upozorňovat ministra na právní a ekologická rizika," uvedl Patrik.
Ekologické organizace jmenování potěšilo
Jmenování Patrika poradcem Bárty přijaly oslovené ekologické organizace velmi pozitivně. Smíření ministerstva dopravy s ekology má ale také svá temná místa. Miroslava Patrika totiž ani jeho jmenování poradcem nepřesvědčilo k tomu, aby stáhl svých zhruba 30 žalob proti dopravnímu resortu, poznamenávají dnešní Lidové noviny.
Kolik peněz Patrik za své poradenství dostane, není zatím známo.