Článek
„Rampa z ulice K Barrandovu a most jsou průjezdné, nyní probíhá odstranění objízdné trasy a od 3. září začínají práce na předpolích mostu,“ uvedla Lišková krátce před 21:00.
Most se znovu otevřel v mírném předstihu, jeho zprůjezdnění TSK plánovala v noci na neděli. Otevření předcházely zátěžové zkoušky v noci ze středy na čtvrtek a ze čtvrtka na pátek. Na most při nich najelo šest naložených nákladních aut.
Letošní opravy mostu zahájili silničáři 15. května. Spolu s pracemi na rampě z ulice K Barrandovu zahrnovaly také opravu levé poloviny jižního mostu ve směru ze Smíchova do Braníku.
Dokončovací práce na předpolích na modřanské a smíchovské straně by měly skončit nejpozději do 15. září.
Součástí budou úpravy povrchu v místě napojení silnice z ulice K Barrandovu na most, stavební úprava místa, kde se odděluje od mostu sjezd do Modřanské ulice, a napojení předpolí na most.
Dokončovací práce částečně omezí provoz. Ve směru od Barrandova bude uzavřena zpevněná krajnice, vyhrazený jízdní pruh a část pravého jízdního pruhu.
U sjezdu na Modřanskou bude uzavřen v délce asi 150 metrů pravý jízdní pruh od sjezdu a levý pruh na samotném sjezdu.
Na Smíchovské straně bude doprava v místě uzavírky ve dvou jízdních pruzích. Na Modřanském předpolí pojedou řidiči ve třech jízdních pruzích, stejně také od Jižní spojky směrem na Smíchov.
Barrandovský most z roku 1983 je součástí městského okruhu a dosud nebyl nikdy opravován. Denně ho přejede na 140 tisíc aut, což z něj dělá nejvytíženější komunikaci v Praze.
Rekonstrukce stavby je rozložena do několika let a vždy trvá jen část roku. Práce vyjdou za celé období na 594,5 milionu korun.