Článek
Dopoledne trávil Babiš s rodinou. „Dali jsme si skvělej oběd, teď jdu na Pařížskou vybírat oblek, protože jsem přibral,“ prohlásil.
Do volebního štábu dorazí až v šest večer. Babiš zároveň uvedl, že doufá, že hnutí ANO v Praze zvítězí. „Všechno jsme podřídili Praze, doufejme, že tu Prahu vyhrajeme,“ řekl.
ANO ale není v Praze favoritem. Předvolební průzkumy prvenství v hlavním městě přisuzovaly buď ODS nebo Pirátům.
Babiš ale tvrdí, že ANO mělo nejlepší kampaň. „Škoda, že jsme nepřišli s Petrem Stuchlíkem o pár měsíců dřív. Měli jsme jako jediní pořádnou kampaň. Měli jsme pozitivní kampaň, ODS měla velice negativní a agresivní kampaň,“ zhodnotil.
Kampaň za 130 miliónů
Hnutí zaplatilo za kampaň celkem 130 miliónů, což je bezesporu nejvíc ze všech stran. „Centrála hnutí ANO dala dohromady 60 miliónů, regiony si sháněly svoje vlastní peníze a podařilo se jim sehnat 70 miliónů, takže celkem je to 130 miliónů,“ sdělila Novinkám mluvčí ANO Lucie Kubovičová.
„O kampani mluvil každý, i jiné strany si ji vzaly jako námět a dělaly si z ní legraci. Je to pořád reklama, byla v prostoru,“ zhodnotila.
Ústředním motivem kampaně hnutí ANO se stalo telefonní číslo premiéra Babiše a to, že kandidáti ANO mají na předsedu vlády číslo. Právě to se stalo terčem vtípků.
Na internetu například kolovala fotografie, na které je 24 kandidátů ANO a vedle nich stojí Babiš s telefonem. „Všechny ty kr*ply řídím po telefonu,“ stojí na falešném twitterovém profilu druhého muže ANO Jaroslava Faltýnka.
Kolegové prominou, ale cítím to naprosto stejně jako pan předseda. pic.twitter.com/empqbYFDDP
— Jaroslav Faltýnek (@JaroslavFalynek) 3. září 2018
Kromě billboardů a letáků ANO v Praze sousedské večeře na sídlištích. Lidé si tam mohli dát guláš nebo párky. Na lídra Petra Stuchlíka tam přistálo vejce.
Právě sídliště mohou být pro ANO rozhodující. Podle politologů bude záležet na tom, jestli hnutí dokázalo potenciální voliče zmobilizovat.