Hlavní obsah

Auta popojíždějí jen polovinou dálnice. Na Pražském okruhu začalo frézování

Praha

Frézy, bagry, bourací kladiva a spousty nákladních aut a dělníků v úterý ráno začaly opravovat Pražský okruh v úseku mezi 13. a 16. kilometrem. Práce odstartovaly poblíž sjezdu na Barrandov. Doprava je kvůli tomu svedena do poloviny dálnice a tvoří se z obou stran dlouhé kolony.

Zahájení výměny povrchu vozovky na Pražském okruhuVideo: Radek Plavecký, Novinky

Článek

Objízdná trasa ale není stanovena. „V minulých dvou týdnech byla polovina dálnice rozšířena, tak aby se tam vešly dva pruhy pro každý směr a zůstala zachovaná průjezdnost,“ řekl na místě mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.

Foto: Radek Plavecký, Novinky

Poblíž sjezdu na Barrandov na Pražském okruhu už pracují frézy a bagry.

Dělníci začali s opravou jízdního pásu Pražského okruhu směřujícího od Lochkovského tunelu k dálnici D5. V opačném směru pomalu projíždějí auta. Toto omezení potrvá zhruba do října.

„Asfaltový povrch vozovky bylo nutné po šestnácti letech vyměnit. Už je silně degradovaný, ačkoli to tak na první pohled nevypadá. Jsou v něm ale trhliny, pokud bychom ještě jednu zimu čekali, tak do trhlin nateče voda a způsobí mnohem větší degradaci. S opravou bychom pak museli hlouběji, vše by bylo dražší a časově náročnější,“ vysvětloval Jan Rýdl.

Foto: Radek Plavecký, Novinky

Mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl ukazuje trhliny a sondy ve vozovce.

Místo asfaltu tady budou stavbaři pokládat nový cementobetonový povrch, který má podle silničářů výrazně delší životnost a vydrží nápor zdejší intenzivní nákladní dopravy.

„Abychom zkrátili termíny, budeme mít přímo tady u stavby vlastní betonárku. Pracovat se bude sedm dní v týdnu, denně od 7 do 18 hodin, jak to nařizuje stavební povolení a hygienické normy,“ ujišťoval mluvčí stavební společnosti Skanska Ondřej Šuch. Prozatím se pracuje zhruba na kilometrovém úseku poblíž sjezdu na Barrandov. Na místě je podle Šucha zhruba stovka techniků a dělníků a desítky stavebních strojů.

Foto: Radek Plavecký, Novinky

Spousty činností zvládá těžká technika, ale bez ruční práce se stavba neobejde.

Zimní pauza

V tomto režimu se bude pracovat do podzimu, pravděpodobně do října. Po frézování budou pokládat betonový povrch. Pak stavbaři Pražský okruh vyklidí a bude zimní odstávka prací. „Dopravní provoz se vrátí do standardního režimu, bude tu běžná zimní údržba, běžný provoz v obou směrech dálnice. Na jaře budou řidiči využívat novou polovinu dálnice a stavba se přesune do směru od dálnice D5 k D1,“ popisoval harmonogram Jan Rýdl.

Foto: Radek Plavecký, Novinky

Zahájení prací na výměně povrchu na části Pražského okruhu

Přibližně od března či dubna podle počasí se stavbaři na úsek vrátí a budou frézovat druhou polovinu dálnice, než jakou dělají nyní, i sem pak položí nový betonový povrch. To by mělo trvat nejdéle do července.

Stavba za čtvrt miliardy

Podle posledního sčítání dopravy projede dotčeným úsekem Pražského okruhu zhruba 50 tisíc aut denně, z toho je přibližně 40 procent těžkých nákladních aut. „Provoz tady odpovídá tomu, že se jedná o spojnici dálnic D5 a D1, klíčový bod transevropské silniční sítě,“ dodal Rýdl.

Foto: Radek Plavecký, Novinky

Spousty činností zvládá těžká technika, ale bez ruční práce se stavba neobejde.

Betonový povrch stavbu protáhne. „Sice se jedná o pomalejší technologii, než je asfaltování, ale beton má delší životnost kolem třiceti let a je odolnější třeba i proti požáru,“ jmenoval výhody i nevýhody zvoleného povrchu Rýdl.

Nečekané závady. Oprava Barrandovského mostu má skončit až ke konci roku

Domácí

Ředitelství silnic a dálnic se snažilo práce na Pražském okruhu oddálit, aby tato dopravní komplikace nekolidovala s trvající uzavírkou Barrandovského mostu a řidiči projíždějící Prahou netrávili dlouhý čas v kolonách. Na Barrandovském mostě se ale práce protahují. „My už jsme tady nemohli dál čekat, abychom neriskovali, že se práce protáhnou do zimy, kdy by kvůli tuhnutí nebyla možná pokládka betonu,“ vysvětlil Rýdl.

Foto: Radek Plavecký, Novinky

Zahájení prací na výměně povrchu na části Pražského okruhu

Náklady na rekonstrukci tříkilometrového úseku Pražského okruhu mezi Lochkovským tunelem a sjezdem na Barrandov jsou podle Rýdla 238 milionů korun.

Výběr článků

Načítám