Hlavní obsah

Auta pod zem, chodci k řece, metro o kus dál. Vltavská filharmonie zásadně promění okolí

Praha
Aktualizováno

S představením vítězného návrhu na projekt budovy Vltavské filharmonie se nabízí otázka, jak se v souvislosti s výstavbou promění dopravní obslužnost. Zatímco nyní auta i cyklisté míří na nábřeží po rampě, nově bude automobilová doprava svedena pod úroveň terénu. V souvislosti s výstavbou koncertního sálu a výstavbou přilehlé čtvrti se má změnit i vedení linek MHD.

Vltavská filharmonie je pro autora jejího návrhu životní výzvouVideo: Novinky

Článek

Budova by podle plánů vedení města měla být hotová v roce 2032, náklady se odhadují asi na šest miliard korun. Nové kulturní centrum s několika sály, které by mělo být i sídlem České filharmonie, má stát u stanice metra Vltavská.

Foto: BIG

Budova Vltavské filharmonie má vyrůst u stanice metra Vltavská.

„Hlavní dopravní tepna na Bubenském nábřeží a sjezd z Hlávkova mostu jsou nově umístěny pod úrovní terénu a nejsou tak v kontaktu s pěší zónou – veřejný prostor a budova Vltavské filharmonie tuto dopravní tepnu překrývají a chodci se tak dostanou přímo k řece, na náplavku,” popsal řešení dopravy v rámci vítězného návrhu dánského studia Bjarke Ingels Group mluvčí pražského Institutu plánování a rozvoje (IPR) Marek Vácha.

Budovu Vltavské filharmonie v pražských Bubnech postaví podle návrhu dánského studia BIG

Tipy a trendy

Z vizualizací je patrné, že auta směřující po nábřeží budou projíždět pod budovou filharmonie. Tamtéž se napojí i doprava z Hlávkova mostu, která na levý břeh Vltavy míří prostřednictvím magistrály.

Foto: IPR Praha

Řešení automobilové dopravy

Zcela zásadně se prostor změní nejen pro chodce, ale i z hlediska veřejné dopravy. „Dojde k posunutí stávající tramvajové trati a výstupu z metra severněji, to znamená blíže k nově plánovanému nádraží,” řekl Vácha.

Foto: IPR Praha

Řešení oblasti z hlediska veřejné dopravy

Další rozvoj tramvajové dopravy v oblasti by měl navazovat na výstavbu čtvrti Bubny-Zátory, která by měla vyrůst na místě současného nádraží a přilehlého brownfieldu.

Jak je patrné z vizualizací, chodcům bude k dispozici nejen parter nové budovy, ale i její podlaží.

Foto: IPR Praha

Řešení oblasti pro chodce a cyklisty

Foto: Archiv architektonické soutěže na Vltavskou filharmonii

Vítězný návrh dánského ateliéru Bjarke Ingels Group (BIG)

FOTO: Finalisté architektonické soutěže na Vltavskou filharmonii v Praze

Tipy a trendy

Anketa

Líbí se vám vítězný návrh?
Ano
89,1 %
Ne
10,9 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 2898 čtenářů.

Související články

Výběr článků

Načítám