Článek
Budova by podle plánů vedení města měla být hotová v roce 2032, náklady se odhadují asi na šest miliard korun. Nové kulturní centrum s několika sály, které by mělo být i sídlem České filharmonie, má stát u stanice metra Vltavská.
„Hlavní dopravní tepna na Bubenském nábřeží a sjezd z Hlávkova mostu jsou nově umístěny pod úrovní terénu a nejsou tak v kontaktu s pěší zónou – veřejný prostor a budova Vltavské filharmonie tuto dopravní tepnu překrývají a chodci se tak dostanou přímo k řece, na náplavku,” popsal řešení dopravy v rámci vítězného návrhu dánského studia Bjarke Ingels Group mluvčí pražského Institutu plánování a rozvoje (IPR) Marek Vácha.
Budovu Vltavské filharmonie v pražských Bubnech postaví podle návrhu dánského studia BIG
Z vizualizací je patrné, že auta směřující po nábřeží budou projíždět pod budovou filharmonie. Tamtéž se napojí i doprava z Hlávkova mostu, která na levý břeh Vltavy míří prostřednictvím magistrály.
Zcela zásadně se prostor změní nejen pro chodce, ale i z hlediska veřejné dopravy. „Dojde k posunutí stávající tramvajové trati a výstupu z metra severněji, to znamená blíže k nově plánovanému nádraží,” řekl Vácha.
Další rozvoj tramvajové dopravy v oblasti by měl navazovat na výstavbu čtvrti Bubny-Zátory, která by měla vyrůst na místě současného nádraží a přilehlého brownfieldu.
Jak je patrné z vizualizací, chodcům bude k dispozici nejen parter nové budovy, ale i její podlaží.