Článek
Nábřeží je částečně uzavřené od 23. května, mezitím ale prošlo řadou úprav. Zmizely betonové zábrany, rozšířil se chodník, změnila se organizace dopravy a pražská koalice kritikům trochu sebrala vítr z plachet. I tak se ale očekává vyostřená debata, protože zastupitelé mají na programu 42 bodů, které nestihli právě kvůli vleklým hádkám projednat na posledním jednání.
Udženija chtěla dát Hřibovi facku. Je to arogantní hovado a vidlák, řekla
„Opozice nejvíce kritizovala dopravní kolaps, který nenastal, a pak i estetickou stránku, se kterou jsem se vypořádali. Tak doufám, že proběhne věcná debata. Mám připravená i data,” řekl Novinkám pražský náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě).
Omezení dopravy má podle náměstka především zklidnit dopravu a částečně i pomoct podnikům, které byly zavřené kvůli koronaviru. Ty si v uzavřeném jízdním pruhu směrem od Národního divadla postavily venkovní restaurační zahrádky.
Na Smetanově nábřeží se budou zahrádky střídat s auty
Podle výtek opozice ale není důvod podporovat pouze vybrané podniky. Navíc podle nich město mělo s provozovateli restaurací na nábřeží dohodu dávno předtím.
Kritika veřejnosti i městské části Praha 1 pak mířila především na nevzhledné betonové zábrany. Celá situace vyvolala velký rozruch a vedení Prahy se stalo terčem posměchu.
ODS: Znechutili jste jízdu Pražanům
„Znechutili jízdu autem tisícům Pražanů a svedli auta do okolních ulic,“ kritizovala tehdy postup radních šéfka opozičního klubu ODS Alexandra Udženija.
Řídíte Prahu arogancí moci, vzkazují ANO a ODS Hřibovi a chtějí mimořádné zastupitelstvo
„Také si rádi vychutnáte kávu na předzahrádce, když sedíte za kusem nevzhledného betonu a pár centimetrů od vás jezdí tramvaje?“ psal ironicky na svých sociálních sítích starosta Prahy 1 Petr Hejma (STAN), který mimo jiné kritizoval magistrát za to, že uzavírku s městskou částí dostatečně nekonzultoval.
Již tento týden se ale po odstranění žlutých bloků nechal s náměstkem pro dopravu na místě vyfotit a konstatoval, že nepovedený experiment skončil.
Každý nepovedený experiment jednou končí! Dnes se na základě našeho apelu po dohodě s vedením hlavního města povedlo...
Zveřejnil(a) Petr Hejma dne Pondělí 8. června 2020
Praha totiž na kritiku reagovala a v pondělí tak zmizely betonové zátarasy, na místo nich chce magistrát prostor provizorně vydláždit. Chodník se tím prodloužil až ke kolejím a černožluté betonové bloky nahradily květináče se stromky.
Navíc by se měl od příštího týdne v noci vrátit obousměrný provoz. „Vyšli jsme vstříc místním obyvatelům i volání z radnice městské části Praha 1, kteří si stěžovali na hluk,“ uvedl Scheinherr.
Potřeba podle něj nebylo ani stavební povolení. „Je to děláno pouze na přechodnou dobu pomocí nestavebních úprav. I ty práce, které tam byly jsou udělány během běžných výdajů TSK,” dodal náměstek.
Uzavírka skončí v září
Auta tak budou moct projíždět do nyní uzavřeného úseku v nočních hodinách, konkrétně mezi 22:00 a 6:00. Naopak Divadelní ulice, kudy musí řidiči uzavírku objíždět za dne, bude přes noc uzavřena, aby projíždějící auta nerušila v nočních hodinách místní obyvatele.
Část Smetanova nábřeží má být uzavřena jen do 30. září. Na trvalo s tím zatím Praha nepočítá.