Článek
Krajský soud se žalobou Kapsche zabýval už podruhé. Předseda úřadu Petr Rafaj totiž řízení o námitkách Kapsche, tedy současného provozovatele mýtného systému, zastavil poté, co byla podepsána smlouva s vítězem tendru, konsorciem CzechToll/SkyToll.
Krajský soud ale v květnu jeho rozhodnutí zrušil, a Rafaj proto v první polovině září uložil svým úředníkům, aby námitky Kapsche vypořádali.
ÚOHS musí znovu řešit mýto. Rafaj vyhověl rozkladu Kapsche
Zároveň ÚOHS napadl rozsudek krajského soudu kasační žalobou k Nejvyššímu správnímu soudu (NSS) a ten jeho argumenty uznal. A nařídil krajskému soudu, aby záležitost posoudil znovu a zohlednil při rozhodování stanovisko NSS.
Kocourkov, diví se Kapsch
„Brněnský soud rozhodl podle očekávání v intencích nedávného rozsudku nadřízeného Nejvyššího správního soudu. Celé je to ale absurdní. Trváme na tom, že mýtný tendr byl plný chyb, ale naše námitky proti němu už nikdo nepřezkoumá,“ uvedl v reakci mluvčí Kapsch David Šimoník podle něhož je systém zadávání veřejných zakázek špatně nastaven.
„Stačilo, aby si ministerstvo dopravy pospíšilo, protiprávně navzdory předběžnému opatření podepsalo smlouvu s vítězem a ÚOHS už se námitkami nemusí zabývat, Tomu se říká spíše kocourkov, než právní stát,“ dodal k verdiktu.
Další řízení běží
Nový mýtný systém má začít platit od letošního prosince a provozovat by jej mělo konsorcium CzechToll/SkyToll, které uspělo v tendru s nabídkou 10,75 miliardy korun za desetiletý provoz.
ÚOHS zakázal plnění smlouvy na mýto s CzechToll/SkyToll
Antimonopolní úřad koncem září zakázal plnění smlouvy na nový mýtný systém mezi ministerstvem dopravy a vítězným konsorciem CzechToll/SkyToll. Zákaz bude platit s ročním odkladem.
Ministerstvo dopravy může buď zahájit provoz nového mýtného systému s tím, že smlouva může přestat platit rok poté, co skončí řízení u antimonopolního úřadu. Nebo zůstat u starého systému provozovaného firmou Kapsch.