Článek
„Společnost Aero má v současné době plné objednávky na 34 letounů L-39NG. S dodáním prvních dvou sériově vyrobených kusů počítáme během třetího čtvrtletí,“ sdělila Právu mluvčí Aera Radka Černá.
První sériově vyrobený kus je určen pro zákazníka z jihovýchodní Asie. Podle Lidových novin je jedním z největších zájemců Vietnam. Aero konkrétní objednávky nechce komentovat. Zájem je ale i z Maďarska.
Firma plánuje další posilování výroby. „Nedávno jsme spustili do provozu novou výrobní linku určenou pouze pro letoun L-39NG. Během dvou let chceme navýšit produkci na 24 kusů ročně ze současných dvanácti. Přes 60 procent dodavatelů Aera jsou tuzemské společnosti,“ dodala Černá.
Na Slovensku havarovalo malé letadlo, pilot uhořel
Shánějí nové zaměstnance
Aero kvůli výrobě nového letounu stále nabírá nové zaměstnance. Přitom už loni jich přijalo přibližně tři stovky.
Společnost dál hledá například nýtaře, ale i pracovníky do vývoje, kde se uplatní odborné technické profese. Letoun za zhruba deset milionů dolarů (221 milionů Kč) oproti výkonnějším cvičným strojům kategorie M-346 či Jak-130 vyniká nízkými provozními náklady a dlouhým doletem, tvrdí výrobce. Mezi hlavní výhody L-39NG řadí přepracovaný design i spolehlivý motor FJ44-4M.
Výroba letadel v Aeru začala už v roce 1919 a firma se řadí k nejstarším leteckým producentům na světě. „Americký Boeing začal jen o tři roky dříve, v roce 1916. U nás v Aeru se za více než sto let vyrobilo celkem už přes 11 tisíc letadel,“ podotkl šéf společnosti Viktor Sotona.
„Čas na nový letoun L-39NG je nyní ideální. Značka Aero je na trhu velmi dobře vnímána a konfigurace L-39NG je ideální jak pro většinu uživatelů typu L-39, tak i pro nové zákazníky,“ doplnila mluvčí Aera Černá.