Článek
Klára je maminkou tří dcer a jednoho úspěšného podnikání. To začalo před lety zcela náhodou a bez předchozích zkušeností v oboru. Když hledala vhodné první boty pro svou roční dceru, nenacházela nic, v čem by měla pocit, že dává dceřině chodidlu dostatečný prostor. Prvně zakoupené pevné kotníčkové boty dceru omezovaly, chodila v nich jako robot a nutily ji kroutit nožičky do nepřirozených pozic.
A tak pátrala, dokud nevypátrala měkké a poddajné capáčky, které by daly dětským nohám větší svobodu. Jakmile se ale dostala k objednávce, zjistila, že nejde objednat méně než padesát kusů. Zakoupila je a následující měsíce udávala, kde se dalo. Dnes už je záplava capáčků k dispozici i na českém trhu a stejně tak se rozmohl samotný trend barefoot obuvi, kterému se na to konto začala Klára věnovat.
„Na té mateřské se nový projekt začíná dobře proto, že člověk nemá velké očekávání,“ hodnotí Klára a pokračuje: „Já jsem o podnikání asi někde v pozadí uvažovala už dlouho, ale myslím, že bych ten krok neudělala, kdyby nepřišly děti. V bývalé práci jsem byla jako hrozně spokojená, měla jsem super náplň práce, fajn kolektiv, takže se mi z toho špatně odcházelo.“
Co musí správná barefoot bota splňovat, vysvětluje Klára v rozhovoru: „Je to bota, která je široká jako noha, aby se kvůli tomu, že se obuju, nemusela nijak uzpůsobovat. Bota zkrátka respektuje, jakou já mám nohu. To je základ.“
„Zároveň by neměla být na podpatku nebo klínku. Není moc důvod přesouvat těžiště na špičku, což je třeba případ hodně dětských bot, že těžiště se trošku poposouvá dopředu a na to musejí reagovat potom kolena, kyčle, břicho, dost často i třeba krční páteř. Potom jsou také ty boty ohebnější. Na druhou stranu u některých typů bot, třeba u pohorek, se dělá podrážka poměrně mohutnější, třeba i s nějakým protiskluzovým vzorkem, aby bota plnila svou funkci,“ pokračuje dál Klára.
Z jedné pokusné objednávky, kterou rozdala mezi spřátelenými maminkami, se postupně staly objednávky nárazové, později pravidelné a Kláře pod rukama vznikal úspěšný byznys. Vše řídí společně s mužem a týmem, který si nemůže vynachválit. Mezi zaměstnanci má i mnoho šikovných maminek.
„Mámy na mateřské jsou podle mě úplně ideální zaměstnanci, protože jsou často překvalifikované, tudíž zvládnou, i když se na ně výjimečně předeleguje něco, co není běžně součástí jejich práce. Spousta z nich je vděčná, že si může něco přivydělat, možná tolik neřeší, co to je za práci, a váží si flexibility. Zároveň jsme si padly jako matky do noty,“ vypráví Klára o svém štěstí při nabírání prvních pomocníků do skladu. Dnes už jí občas vypomáhají i tři dcery, kterým se snaží předat své nadšení pro práci.
Klářiny e-shopy jsou dnes k dispozici už ve čtyřech evropských zemích. Reagovala tak na narůstající objednávky z různých koutů Evropy, kde není barefoot obuv ještě tolik rozšířená.
„My jsme jako Česko taková barefootová velmoc. Podle mě to pomohlo obuvnickému průmyslu, protože podniky se neměly v některých obdobích asi úplně ideálně, když tady měly konkurovat třeba asijské výrobě a jejich technologiím i cenám. Krásně se tedy přizpůsobily době a nabízejí teď zákazníkům něco, co na trhu chybělo,“ popisuje v podcastu Klára.
Proč je obouvání dětí mezi maminkami ožehavé téma? Na kolik dnes vyjde nejlevnější barefoot bota? Jaké byly začátky Klářina mateřství? A jak kloubí Klára své podnikání s rodinou během letních dovolených? To vše se dozvíte v rozhovoru, který si můžete poslechnout v úvodu článku.
Podcast o mateřství s Terezou Rakoušovou a Žanetou Stratílkovou a jejich hosty. Dříve známý jako Pandemické matky sobě. I nyní rozebírá taje a záhady rodičovství. Vydejte se po stopách mateřství každou středu na Novinkách.cz.
Poslouchejte každou středu na Novinky.cz, Podcasty.cz, Spotify, Apple Podcasts nebo jiné oblíbené podcastové aplikaci.
Také nás můžete sledovat na instagramu.
Poslechněte si také naše další podcasty: