Článek
Váradi tvrdí, že cestující v obchodní třídě po sobě zanechávají oproti pasažérům v ekonomické třídě dvojnásobnou uhlíkovou stopu.
Jde o počet vypuštěných skleníkových plynů, nejčastěji spojených s výrobním procesem, ale také s lidmi nebo právě s cestováním v letadle.
Luxus v nebi. Tento interiér čeká na bohaté manažery v boeingu
„Letecký průmysl je vinen tím, že setrvává v tomto neefektivním archaickém modelu,“ uvedl Váradi. Podle šéfa aerolinek by bylo řešením, kdyby se obchodní třída zrušila na všech letech kratších pěti hodin.
Nechat možnost výběru
Nedávná anketa serveru Independent nicméně ukázala, že sami cestující jsou spíše pro zachování obchodní třídy, respektive možnosti, aby si lidé mohli vybrat, jak chtějí letět.
„Neměla by být zakázána. Pokud chcete odradit od jejího užívání, více ji zpoplatněte a peníze pak věnujte enviromentálním projektům,“ myslí si jeden z respondentů Sean D.
Sbírání leteckých mil je špatné kvůli klimatu, ozývá se z Británie
„Většina cestujících, kteří cestující byznysem, může v salonku i v letadle udělat i v méně než pěti hodinách spoustu práce. Zbavte se obchodní třídy a aerolinky ji zakrátko nahradí mnohem stísněnějšími sedačkami a nebude z toho profitovat vůbec nikdo,“ napsala další z respondentek Dara Flynnová.