Článek
Poněkud bizarní příhoda začala poměrně obyčejnou rozlučkou se svobodou v nizozemském hlavním městě, kam se skupina Britů začátkem června vydala. Společnost easyJet, jež v posledních dnech masivně ruší lety do Spojeného království, jim však udělala při návratu značnou čáru přes rozpočet, informuje server Independent.
Mladíci měli omezené možnosti, jak zpět do vlasti odcestovat, a zjistili, že nejsnazší bude dojet do Calais a poté trajektem přeplout do Doveru. I to se však ukázalo být poměrně složitou možností. Pronájem auta nevyšel, a tak se Britové rozhodli dojet do Francie vlakem přes Brusel a Lille.
Osm z deseti nejhorších letišť světa je v Evropě
Během této cesty však zjistili, že jim bezpečnostní pravidla trajektu zakazují, aby se nalodili bez dopravního prostředku, i kdyby oním prostředkem bylo pouze kolo. Jeden člen výpravy proto navrhnul, aby se pokusili při svých zastávkách bicykly narychlo pořídit. „Strávili jsme asi dvě hodiny pobíháním po Lille a sháněním kol,“ okomentoval 29letý Alex Sisan, budoucí ženich.
„Koupili jsme si lístek na trajekt z Calais do Doveru, ale k překročení kanálu potřebujete alespoň kolo, nepouštějí tam žádné pěší turisty,” uvedl Sisan. Třinácti členům party se nakonec podařilo sehnat kola, většinou přes obchod Facebook Marketplace. Celkově za ně zaplatili 1540 liber, tedy přes 37 tisíc korun.
Aerolinky se omluvily
Když chtěli z Lille pokračovat do Calais, opět narazili. Do vlaku totiž mohli jen se skládacími koly. Skupina si tedy musela zaplatit taxíky, aby je do přístavu odvezly. Každý z nich vyšel na 350 eur (8640 korun).
Ve francouzském přístavu měli Britové méně než hodinu, aby se nalodili. Jednoho člena skupiny bez kola se pak ujali cizí lidé, kteří ho vzali k sobě do auta. Do Doveru se skupina nakonec úspěšně dostala.
„Prožili jsme fakt bláznivý den, ale chtěli jsme se jen dostat domů,“ okomentoval Sisan. „V tu chvíli nám to jako velká sranda nepřišlo, ale musím uznat, že jsem se svými 13 přáteli prožil nejlepší dva dny svého života a tohle všechno tomu jen nasadilo korunu,“ dodal.
Společnost easyJet se za zrušené lety cestujícím omluvila. „Je nám moc líto, že byl let z Amsterdamu na Londýn-Gatwick zrušen. Naše zákazníky kontaktujeme napřímo a nabídneme jim náhradní lety či refundaci,“ uvedl mluvčí společnost k případu 14členné britské skupiny. Doplnil, že se omlouvá za narušení plánů.