Článek
Nepůjde však jen o jedinou mimořádnou jízdu. S velkou slávou bude totiž zároveň otevřen nový vlakový terminál a první pravidelné spoje z Židlochovic do Brna vyjedou o týden později podle nového jízdního řádu.
A protože se očekává mimořádný zájem, začnou se jízdenky na historické jízdy soupravy, v níž parní lokomotiva potáhne pět historických vagonů – „dřeváků“ – pro 300 cestujících, prodávat už 8. a 9. listopadu od devíti hodin v židlochovickém informačním centru.
Jízdenky na historické jízdy se začnou prodávat už 8. a 9. listopadu
Na místo slávy však lze přijet i z Brna, odkud souprava vyráží z Dolního nádraží ve 12.28 hodin. Cena jednosměrné jízdenky je v tomto případě 200 korun. Od jedné odpoledne pak bude souprava hodinu stát v Židlochovicích před novotou zářící nádražní budovou, aby si ji cestující mohli prohlédnout a vyfotografovat.
Od dvou odpoledne pak zahájí vlak čtyři jízdy na trati Židlochovice – Hrušovany (stanice na hlavní mezinárodní trati), jedna jízda bude za padesát korun a děti na klíně mohou cestovat zdarma.
Sváteční nedělní odpoledne zpříjemní řízná dechovka, dobové kostýmy, vystoupení mažoretek, výstava fotografií a modelů vláčků v knihovně. Tradiční řemeslný jarmark s teplým punčem v areálu Robertovy vily na návštěvníky dýchne kouzlem druhé adventní neděle.
Polozemnice na Znojemsku ukazuje obydlí starých Slovanů
Do Židlochovic se po trati jezdilo od roku 1895 do roku 1979. Zásadní byl pro vznik železničního spojení tamní cukrovar, který byl v provozu od roku 1838 a byl tehdy nejvýznamnějším cukrovarem v českých zemích i v Rakousku-Uhersku.
O vzkříšení tratě v délce necelých tří kilometrů se postaral projekt Jihomoravského kraje, který doufá, že vlakovým spojením Židlochovicka s Brnem se alespoň částečně uleví přetížené silniční dopravě. Investice realizovaná SŽDC přišla na téměř sedm set milionů korun.