Článek
Personál ženě řekl, že by se o ni během tříhodinového letu neměl kdo postarat. Čcheng-čchingová přitom létá posledního půl roku každý měsíc kvůli práci, situace ji proto rozhořčila. „Byla jsem naštvaná. Nechápu, jak se tohle mohlo stát zrovna v Hongkongu. Pokud byly důvodem bezpečnostní obavy, určitě se dalo najít lepší řešení než mi zabránit v nástupu do letadla,“ myslí si žena.
Aerolinky na svých stránkách uvádějí, že pasažérům s hendikepem doporučují, aby je někdo doprovodil, protože personál letadla nemůže takovým cestujícím asistovat například při chození na toaletu či jídle. „Nepotřebuju pomoc při chození na záchod nebo jídle, jen při tlačení vozíku,“ dodala žena. Společnost pak písemně uvedla, že cestující nebyla vpuštěna do letadla, protože není schopná ujít dlouhé vzdálenosti.
Čcheng-čchingová byla nucena koupit si novou jednosměrnou letenku na další den, což ji vyšlo na 2000 jüanů (6600 korun) a musel ji doprovodit známý. „Kromě toho, že jsem přišla o další peníze, opozdila se v práci a dalších povinnostech, jsem také způsobila potíže svým přátelům a rodině,“ doplnila. „Myslela jsem, že létání z Hongkongu bude víc seriózní, ale tohle jsem nečekala,“ postěžovala si.
Nepříjemná situace s vyloučením z dopravy se nedávno přihodila i jedné židovské rodině v USA. Její členové do letadla sice nastoupit mohli, záhy ho však museli opustit, protože si prý někteří cestující stěžovali na nepříjemný zápach. Podle rodiny se ovšem jednalo o náboženskou diskriminaci. [celá zpráva]