Článek
Podle Japonských drah mají kupé reflektovat „různé potřeby cestujících, které souvisejí se změnami životního stylu i pracovních návyků“. Znamená to, že samostatné kóje poskytnou třeba obchodním cestujícím prostor a soukromí pro konferenční hovory a podobně, informuje server CNN. Kupé však cílí i na pasažéry, kteří zkrátka jen chtějí prožít tichou a klidnou cestu.
Novinka bude disponovat vlastním wi-fi připojením, klimatizací, sklopným sedadlem či nastavitelným osvětlením. Na vybrané vlaky budou připadat vždy dvě sólo kupé.
In the latest Japan train news, the Tokaido Shinkansen is planning to introduce a new first class cabin launching in 2026, with “private room” seats. Each train will have only 2 of these rooms on board. Essentially aimed at office workers having meetings https://t.co/tYBj31SDtj
— Sim (@sim_nagra) April 17, 2024
Vzhledem k nabízenému komfortu není překvapením, že se budou kupé nacházet ve vyšších a dražších třídách šinkansenů. A i cestující, kteří využívají „permanentku“ Japonských drah, si budou muset za místa připlatit. V tuto chvíli ale není jasné, kolik budou jízdenky stát.
Linka Tokaido byla první vysokorychlostní tratí v Japonsku, otevřena je od roku 1964. Jde o nejvyužívanější úsek v celé zemi, vlaky na ní sviští rychlostí až 285 kilometrů v hodině.
Německé šmajchlkabinety
Obdobný koncept představily v minulém týdnu i německé Deutsche Bahn. Tamní varianta kupé bude nicméně sestávat ze dvou sedadel a skla, které bude možné přepínat mezi průhlednou a průsvitnou verzí. I proto deník Bild novinku popsal jako „šmajchlkabinety“, přestože jsou kupé primárně určena pracujícím cestujícím.