Článek
Vizuál byl součástí kampaně, která má turisty i místní upozornit na dodržování bezpečnostních opatření kvůli koronaviru. Nenabádá pouze k nošení roušek, připomenout má i pravidla ohledně rozestupů nebo otevíracích hodin barů a restaurací.
„Zdvižený prostředníček není v Berlíně dobře přijímaný, proto chceme Berlíňany popíchnout pomocí jejich vlastního suchého humoru,“ poznamenal v září šéf organizace Burkhard Kieker.
Samotné ztvárnění s popisem „Zdvižený prostředníček pro všechny bez roušky“ ale bylo pro mnoho lidí zřejmě přes čáru, píše server Independent. „Většina Berlíňanů i naši hosté respektují opatření, někteří ale ne,“ vysvětlil mluvčí Visit Berlin Christian Tänzler pro BBC.
„Tito lidé představují hrozbu pro seniory nebo další rizikové skupiny,“ vysvětlil mluvčí a odůvodnil, proč byl na vizuál vybrán tak provokativní motiv.
Do kampaně se ovšem obul i berlínský starosta Michael Müller, který ji označil za trapnou. Šéfredaktor berlínského listu Der Tagesspiegel Lorenz Maroldz ji zase nazval urážlivou. Tänzler se jménem Visit Berlin omluvil. „Pokud se někdo cítí dotčen, protože roušku nosit nemůže, nebyl to náš záměr. Za to se omlouvám,“ uvedl.
Člen berlínské rady Marcel Luthe dokonce podal oznámení na policii, podle něj reklama podněcuje nenávist proti lidem, kteří ze zdravotních důvodu roušky nosit nemohou. Tento konkrétní vizuál byl už stažen, další, které nevyvolaly takovou kontroverzi, zdobí německou metropoli nadále.