Článek
Jedna z největších leteckých společností na světě plánuje vylepšit systém nastupování do letadla dělený do šesti skupin už tento měsíc. Od 26. října mají jejich cestující v ekonomické třídě nastupovat podle metody nazvané WILMA, což má být zkratka pro okno–prostředek–ulička v angličtině.
Po nástupu prioritních pasažérů budou vyzvání cestující se sedadly u okna, poté ti veprostřed, a nakonec pasažéři sedící na kraji v uličce. Tento způsob nastupování byl již aerolinkami vyzkoušen na čtyřech domácích linkových letech a byl až o dvě minuty rychlejší než dosud aplikovaný nástup.
Vyjma toho, že se celý proces urychlí a pasažéři si nebudou při nástupu tolik překážet, nový systém zjevně zvýhodní cestující se sedadly u okna. Nejenže budou nastupovat dříve, ale budou mít navíc k dispozici množství volného úložného prostoru nad svou řadou sedadel.
Nejotravnější chování při létání? Anketa hovoří jasně
Úložný prostor v přihrádkách nad hlavami pasažérů bývá silně nedostatkovým zbožím a u zcela vytížených letů mohou být cestující vyzvání, aby si nechali odbavit i příruční zavazadlo, o což málokdo stojí.
Rychlejší a levnější
Úspora jedné minuty na letišti může podle Johna Milneho z Clarksonovy University v Potsdamu v New Yorku znamenat pro velkou leteckou společnost ušetření až několika set milionů dolarů ročně. Velká úspora času při nástupu pak podle něj může vést až k nabídce dalšího letu v tentýž den, jak uvedl pro CNN, jež informaci přineslo.
„Rozptýlí to lidi podél uličky letadla, takže si zavazadlo bude moci odložit více pasažérů najednou. To je hlavní věc, která urychlí proces nastupování,“ uvedl pro MailOnline Jason Steffen, docent fyziky z Nevadské univerzity v Las Vegas.
Nový systém nastupování se nedotkne osob cestujících se zdravotním postižením, statusem věrného cestujícího společnosti ani pasažérů v první a obchodní třídě.