Článek
Autobus, který během pěti hodin urazí asi 76 kilometrů, je určen pro ty, kteří se nechají lehce ukolébat ke spánku dlouhými cestami v dopravních prostředcích. Inspirací pro neobvyklou službu byli právě lidé, kteří během dojíždění do práce rychle usnou, uvádí agentura AP.
„Když jsme promýšleli naše nové prohlídky, viděl jsem na sociální síti příspěvek mého kamaráda. Tvrdil, že je ve stresu z práce a v noci nemůže spát,“ vysvětluje Kenneth Kong ze společnosti Ulu Travel, která novou službu provozuje. „Když však cestoval autobusem, usnout se mu podařilo. Jeho příspěvek nás tedy inspiroval k vytvoření prohlídky, během níž mohou pasažéři prostě jen spát.“
Čínská vesnice se stala fotografickým hitem. Vše je v ní ale falešné
Lístky do takzvaného Snooze Busu stojí na osobu v přepočtu mezi 285 až 1120 korunami — záleží, zda si cestující vybere sedadlo v dolním či horním patře, píše server Independent. V ceně je ovšem i balíček s nezbytnými potřebami, tedy spací maskou či špunty do uší.
První jízda se vyprodala
Zájem o novou službu je mezi spánkově deprivovanými lidmi velký. První prohlídka se minulou neděli kompletně vyprodala. A lidé přišli připraveni, často vyzbrojeni přikrývkou, pantofli i cestovními polštářky.
„Myšlenka prohlídky je dobrá. Více zajímavá, než jsem si původně myslel. Trpím insomnií, takže si chci zkusit dopřát trochu spánku,“ okomentoval svou motivaci jeden z účastníků jízdy Anson Kong.
Only in Hong Kong?https://t.co/mNPh0YsrHp
— Meera Ganesan (@meera_ganesan) October 21, 2021
Další z pasažérů Marco Yung připouští, že během dlouhého dojíždění do práce byl zvyklý spát. „Obvykle usínám v dálkových autobusech. Koukal jsem, že tady měří trasa 76 kilometrů, takže je to pro mě dobrá příležitost, jak se trochu prospat,“ zkonstatoval. Nakonec prý prospal většinu cesty a propásl i tři zastávky na toaletu.
Jelikož se stále jedná o vyhlídkový autobus, cestující mohou očekávat i jiné zastávky než jen ty na toaletu. V neděli double decker například cestující dovezl k ostrovu Lantau, kde si mohli udělat fotky. Jiná zastávka čítala technické zázemí letiště, kde zase mohli nahlédnout mezi letouny.
„Lidé v Hongkongu nemají dost spánku. Proto si musíme tak trochu najít jinou dobu na spánek, což je dojíždění do práce, často v hromadné dopravě,“ vysvětluje profesorka Shirley Liová z kliniky pro výzkum spánku Hongkongské univerzity. „Někteří lidé si spánek zkrátka asociují s veřejnou dopravou, proto také snadněji usnou v autobuse,“ uzavřela.