Článek
Od konce srpna, kdy kampaň začala, do ní přispělo více než 16 000 lidí a zatím se podařilo vybrat v přepočtu zhruba jeden milión korun. Čínská nadace pro zachování kulturního dědictví, která je dotovaná ze státních peněz, prohlásila, že prostředky velmi dobře upotřebí, jelikož zeď potřebuje podstoupit velmi rozsáhlé opravy. Cílem sbírky je vybrat do 1. prosince alespoň 40 miliónů korun.
„Spravovat tak velkou památku nezvládne pouze stát. Pomůže nám příspěvek jakoukoli částkou,“ tvrdí Tung Jao-chuej, který stojí v čele kampaně.
Na druhou stranu se na čínských sociálních sítích strhla i vlna kritiky, protože mnoho lidí nechápe, proč se jedna z nejznámějších světových památek musí uchýlit k veřejné sbírce. „Mají spoustu peněz, k čemu je potřeba crowdfunding?“ táže se jeden, zatímco jiný se ptá, zda budou mít donátoři volný vstup na zeď.
Co je crowdfunding?
Metoda crowdfundingu neboli „davového financování” nabývá na stále větší popularitě. Její princip spočívá ve stanovení finální částky, na kterou lidé přispívají malými peněžními obnosy — často výměnou za nejrůznější odměny.
Velká čínská zeď se začala budovat před více než 2000 lety, ale většinová část byla postavena až během dynastie Ming mezi léty 1368 až 1644.