Článek
Podle údajů mezinárodní asociace IGLTA, která se zaměřuje na služby pro gaye a lesby v cestovním ruchu, dosahují tržby od homosexuálních zákazníků jen v USA objemu v řádu desítek miliard dolarů. Homosexuální páry podle asociace zpravidla mají dva plné příjmy a nemusí se starat o děti, a proto rády utrácejí za ubytování, gastronomii a zábavu. To vede k tomu, že obrat služeb pro homosexuály každým rokem roste.
Marketing zaměřený speciálně na homosexuální klientelu má i řada hotelových řetězců nebo některé aerolinky. Význam této oblasti pro cestovní ruch potvrzuje i skutečnost, že sektor turistických služeb pro gaye a lesby během prvních dvou dnů letošního pětidenního veletrhu ITB přilákal víc odborných zájemců hledajících partnery než stánky některých klasických turistických destinací v Latinské Americe.
Česko jde s trendy
Mezi oblíbené destinace gayů a leseb patří i česká metropole. „Není to jen díky atraktivitě města. Praha patří mezi nejotevřenější města ve světě. Je v ní mnoho podniků přátelských k homosexuálům, což přispívá k její oblibě,” řekl Pavel Sýkora ze společnosti 2009 Network, s. r. o., která provozuje internetového průvodce GayGuide365. Jeho společnost se však nezaměřuje pouze na Česko, ale chce využít celosvětový růst homosexuální turistiky.
Průvodce GayGuide365 nabízí celosvětovou databázi hotelů, restaurací, posiloven i dalších zařízení přátelských ke gayům a lesbám i přehled akcí zaměřených na homosexuální klientelu. „Máme v průvodci zaregistrováno přes 27 000 podniků ve 140 zemích světa a máme mezi 50 000 a 60 000 uživateli,” řekl Sýkora s tím, že v budoucnu by společnost chtěla počet registrovaných uživatelů zdvojnásobit. „Nejvíc klientů máme z Asie. Hodně jich je také ze Spojených států, Brazílie a Argentiny. V Evropě převažují uživatelé ze Španělska a z Německa,” doplnil.
Průvodce GayGuide365, který je jediným českým zástupcem v části veletrhu ITB zaměřené na homosexuály, by se podle Sýkory také do budoucna měl vyvinout v určitý druh sociální sítě. „Zejména uživatelé z Asie chtějí víc komunikovat, mají zájem o navazování kontaktů a sdílení zkušeností,” řekl Sýkora.