Článek
Lanovka má sklon 159,4 procenta, i proto kabiny drží 11 metrů dlouhé rameno, jenž má strmý horský profil vyrovnat. Informuje o tom server EuroNews. Dráha je dlouhá takřka 1194 metrů, jízda s převýšením 775 metrů trvá pouhé čtyři minuty. Každá ze dvou kabin pojme na 85 pasažérů. Celý provoz je plně autonomní, ačkoli bezpečnost neustále monitorují kamery a senzory.
První kabiny se na dráze rozjely už v pátek 13. prosince, oficiální provoz byl zahájen o den později. Jde o součást projektu Schilthornbahn 20XX, který má výrazně zkrátit cestu na horu Schilthorn, a to ze 32 minut na zhruba 18. Celá trasa se skládá ze tří sekcí, vede mimo jiné přes horu Birg.
The cable car climbs 775 metres over a track length of nearly 1,194 metres between the villages of Stechelberg and Mürren in the Bernese Oberland. Each of the two cable car cabins can accommodate 85 passengers. https://t.co/d890DGiJC9 #Swiss #Switzerland
— swissinfo.ch (@swissinfo_en) December 17, 2024
Finální úsek z Birgu na Schilthorn se má podle EuroNews otevřít příští rok na jaře, dokončení celého projektu je v tuto chvíli odhadováno na jaro či léto 2026.
Právě na vrcholu Schilthornu stojí slavný podnik Piz Gloria, který proslavila bondovka z roku 1969. Jde o údajně první otáčivou restauraci na světě, navrhnul ji bernský architekt Konrad Wolf.