Článek
Před Louvrem a Eiffelovou věží v Paříži stojí fronty turistů. Mezi nimi také Američan Chris Walkley z Bostonu, který si užívá svou první návštěvu Francie. Je jedním z mnoha amerických návštěvníků, kteří do země letos zamířili, píše CNN.
„Paříž rozhodně dostojí svojí reputaci. Jídlo je skvělé a všichni jsou velmi pohostinní,“ svěřil se Walkley, pro kterého je návštěva Francie závanem předpandemických časů. Pro Francii jsou zase turisté, jako je Walkley, symbolem optimismu.
Turisté ze Severní Ameriky budou letos pravděpodobně nejpočetnější skupinou, která svými penězi přispěje na cestovní ruch v Paříži. Kvůli sankcím totiž nedorazí movití Rusové, kteří jinak patřili mezi časté návštěvníky.
„Američané v tomto ohledu dělají svou práci. Znamená to, že se hojně vracejí a mají spoustu peněz na útratu,“ okomentoval pařížský místostarosta pro turismus.
Nahradili Rusy
I mimo Paříž se však lidé, kteří v cestovním ruchu pracují, radují z návratu amerických turistů. Ti údajně utrácejí opravdu ve velkém, protože si chtějí po dvou letech pandemie vyhodit z kopýtka.
Podle organizace GfK, která uskutečnila průzkum pro platební společnost Visa, průměrný Američan denně utratí kolem 402 dolarů (takřka 10 tisíc korun). Na 10denní návštěvu má ale rozpočet až 7687 dolarů (184 tisíc), což je mnohonásobně více než kterýkoli jiný turista.
Eiffelova věž je zrezivělá, tvrdí uniklé zprávy
Američtí turisté jsou letos důležití i pro jih Francie, zejména okolí Nice a Cannes, kde absenci ruských návštěvníků znatelně pociťují. Region počítal s finančními ztrátami ve výši desítek milionů eur, ale podle obchodní komory vypadá sezona zatím velmi optimisticky. Potvrzují to nejen místní úřady, ale i hoteliéři na francouzské Riviéře.
„Je pravda, že je tu méně Rusů, ale nahradili je jiní lidé,“ okomentoval to Jean-Francois Dieterich, starosta obce Saint-Jean-Cap-Ferrat.
„Je to vcelku překvapivé, protože jsme se domnívali, že nedostatek ruské klientely bude mít dopad na hotel, ale neměl,“ doplnil k tomu manažer místního pětihvězdičkového hotelu Bruno Mercadal.
Evropa je pro ně levnější
Ruští turisté tvořili v minulosti během léta asi 20 až 25 procent hotelových klientů, Američani obdobně. Letos však podíl návštěvníků z USA vyskočil na 42 procent, a to jen za červen. „Je to neuvěřitelné,“ řekl Mercadal.
Za nárůstem americké klientely stojí podle CNN i silný kurz dolaru ve vztahu k euru, které vlivem války na Ukrajině značně oslabilo. Pro Američany se tak Evropa stala mnohem levnější destinací než doposud. Lidé po několika letech, kdy seděli kvůli pandemii doma, chtějí také využít optimistického léta, aby si čas prosezený u televize a na home office vynahradili.
Světově proslulé víno dokáže zamotat jazyk už po několika doušcích
Může se vám hodit na Firmy.cz: