Článek
Letiště má stát zhruba 50 kilometrů jižně od centra Pekingu a ulevit má mezinárodnímu letišti na severovýchodě města. To loni odbavilo přes 83 miliónů cestujících a bylo druhým nejvytíženějším letištěm světa po Atlantě v americkém státě Georgia.
Druhé pekingské letiště Nan-jüan patřilo kdysi armádě a jeho kapacita je omezená. Projekt nového letiště vypracovala nizozemská firma Netherlands Airport Consultants. Hlavní terminál bude mít rozlohu 700 tisíc čtverečních metrů. Letiště bude spojeno s Pekingem rychlodráhou, která by měla trasu dlouhou 66 kilometrů absolvovat za necelou půlhodinu.
Čínská plánovací komise tento týden zveřejnila nový balík státních investic do dopravní infrastruktury, jehož součástí je i třetí letiště pro Peking. Náklady jeho výstavby komise odhadla na 80 miliard jüanů (zhruba 300 miliard Kč). Letiště pro Peking je už třetí, jehož výstavba dostala v Číně za poslední měsíc zelenou; v říjnu úřady schválily projektovou přípravu dalších pěti terminálů.
Trh letecké dopravy v Číně překotně narůstá a nyní je druhý největší na světě. Kvůli prudkému nárůstu přepravy a dominanci armády nad vzdušným prostorem země má ale Čína nejhorší statistiky zpoždění letů na světě, jak uvedla agentura AP.