Článek
Malá prasátka jsou stará dva až čtyři měsíce a neváží víc než pět kilogramů. Podle dosavadních návštěvníků je koncept, podobně jako jiné zvířecí kavárny, především terapeutický. „Nikdy by mě nenapadlo, že si prasátka a lidé mohou být svým vztahem tak blízcí. Jsem v práci dost vytížený, ale když se tady můžu mazlit, všechny starosti jsou náhle pryč,“ uvedl jeden z hostů podniku. „Mají roztomilé rypáčky. Tahle malá prasátka mě léčí,“ doplnil nadšeně další.
Zakladatelé podniku vybírali peníze na otevření na crowdfundingovém portálu, chtěli získat 2 miliony jenů (412 000 korun), o projekt byl ovšem takový zájem, že se vybralo dvakrát tolik peněz, píše server CNN. A to i přesto, že prasátka nejsou jako domácí mazlíčci v Japonsku obvyklá. „Chtěli bychom s čuníky obyvatele země více seznámit, třeba se pak stanou i členy rodin,“ uvedli zakladatelé kavárny Mipig v prohlášení. Kromě místních má být prasečí podnik samozřejmě i lákadlem pro zahraniční turisty.
Zobrazit příspěvek na InstagramuPříspěvek sdílený mipig 日本初マイクロブタファーム (@jpmipig), Pro 22, 2018 v 10:38 PST
Není vlastně velkým překvapením, že se prasečí kavárna v Japonsku uchytila – v Zemi vycházejícího slunce už mají podniky, kde si mohou návštěvníci vychutnat kávu ve společnosti psů, sov, ježků, nebo dokonce plyšových Mumínků. Podle agentury Reuters funguje v zemi tisícovka zvířecích kaváren.