Článek
Tváří kampaně Open to Meraviglia se stala digitálně upravená Venuše ze slavného Botticelliho obrazu, která ve videu, oděná v moderním oblečení, prezentuje některá ze známých italských míst. Server CNN uvádí, že například kunsthistorik Tomaso Montanari kvůli tomu označil celou kampaň za groteskní, obscénní a za vyhazování peněz oknem.
Kromě něj se do kampaně a videa opřeli i někteří Italové na sociálních sítích, kteří kritizují, že ministerstvo k propagacím krás země využilo záběry ze sousedního Slovinska. Ve scéně, kdy parta přátel popíjí víno, si totiž všimli, že lahev i záběry scenérie ve skutečnosti pocházejí z regionu sousedícího s Itálií.
Společnost Armando Testa, která měla podobu kampaně na starosti, se k záležitosti nevyjádřila. Ministryně cestovního ruchu Daniela Santachová nicméně na adresu kritiků uvedla, že jsou snobi a že ztvárnění Venuše coby influencerky cílí na mladé lidi.