Článek
Most Chenab se pne nad stejnojmennou řekou, podle CNN se staví už desítky let. První vlaky by po něm měly jezdit koncem letošního roku nebo začátkem příštího. Stavba dlouhá 1315 metrů je součástí projektu, v jehož rámci vznikne také nejdelší dopravní tunel v zemi.
Samotný most se bude využívat zejména pro nákladní dopravu, má posílit průmyslový i zemědělský sektor, protože zprostředkuje propojení mezi odříznutým územím se zbytkem Indie. Doposud byla jedinou cestou 300kilometrová dálnice, která je ale část zimy uzavřená a je navíc častým místem dopravních nehod.
„Jízda touto cestou nám způsobuje množství problémů,“ uvedl pro CNN víceprezident místní asociace ovocnářů Anil Kumar Mehendru. „Jakmile bude most dokončen, bude to značná vzpruha pro průmysl, zemědělství i dovoz ovoce,“ doplnil.
Most má podle mnohých ale také politickou funkci, protože více propojí Kašmír se zbytkem Indie. Pravděpodobně také upevní pozici současného premiéra Narendry Módího, který hraje na národní notu a slibuje podobně velkolepé projekty, které mají zajistit Indii věhlas.