Článek
Most Lvzhi-ťiang není co do délky nijak převratný. Díky komplexnosti projektu se o něm ovšem hovoří jako o zázraku stavitelství, píše server CNN. Nachází se totiž v náročném terénu a z obou stran se na něj vjíždí z tunelů.
Podle úřadů most pokoří hned několik rekordů. Unikátní je například tím, že jde o první visutý most na světě, který má jen jediný podpůrný pilíř. Z jedné strany jsou totiž lana uchycena ke skalnímu úbočí, což mostu dodává na dramatickém vzhledu. Vzdálenost mezi oběma podporami je 780 metrů.
On March 9, as the cable crane fixed the last piece of steel box girder on the sling accurately and stably, the Lvzhijiang Bridge of the Yuxi-Chuxiong Expressway in Yunnan undertaken by CREC was successfully closed. #bridge pic.twitter.com/S0xQQwF2t0
— China Railway Engineering Corporation (@CRECofficial) March 15, 2022
„Náročnost takového projektu je neobvyklá i na Čínu,“ okomentoval pro čínská státní média projektový manažer. Maximální rychlost bude na mostu stanovena na 100 kilometrů v hodině.
Zkrátí cestu
Most má spojit autonomní prefekturu Čchu-siung I a město Jü-si, přičemž dramaticky zkrátí čas cesty mezi oběma destinacemi. Z turistického hlediska sice nejde o žádná velká centra, obě však leží v blízkosti větších a významnějších měst.
S konstrukcí se začalo v roce 2019, stavělo se tedy zhruba tři roky. Oficiálně by se měl most otevřít koncem dubna.