Článek
Cestovní kancelář ESO travel přichází na trh s katalogem Pink Go, který kromě pobytových zájezdů nabízí také plavby po Středomoří, ale i například plavbu z Los Angeles do Mexika nebo z Kodaně do Amsterdamu. Poznávací zájezdy se zaměřují na Čínu, Jižní Afriku a na západ Spojených států.
Tváří katalogu se stal Janis Sidovský, předseda Občanského sdružení Colour Planet. "Existují dva typy homosexuálů. První typ cestuje raději individuálně a ten druhý se rád druží. A právě nový katalog obsahuje nabídku pro všechny," řekl Sidovský.
Homosexuálové utratí víc než heterosexuálové
Další cestovní katalogy pro gaye a lesbičky vycházejí jen ve Velké Británii a německy mluvících zemích. Klientela se dále dělí na "soft" a hard". "Soft" homosexuálové vyhledávají hotely gay friendly, kde se může ubytovat každý, třeba i rodiny s dětmi.
"Hard" homosexuálové se orientují na hotely only gay, only man, kde se mohou ubytovat pouze gayové a lesbičky.
"Jedná se o dobrý marketingový tah. Homosexuální páry utratí více než heterosexuální páry s dětmi. Navíc se jedná o daleko početnější skupinu než například golfisté nebo potápěči," vysvětloval Tomio Okamura, viceprezident a mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur.
Gay friendly
Mezinárodní označení míst, politických aktivit, lidí nebo institucí gay friendly ukazuje na přátelské prostředí vůči gayům, lesbičkám a jinak nestandardně orientovaným osobám (LGBT).
Restaurační zařízení, hotely a další organizace profilující se jako gay-friendly (tedy přátelské vůči LGBT menšině, ale ne výlučně na ni zaměřené) jsou v Evropě tradičně označeny tímto nápisem a drobnou duhovou vlajkou například na vchodových dveřích.
Zdroj: Wikipedie
Existují také náznaky, že členové LGBT komunity aktivně zvyšují životní úroveň ve svém okolí.