Hlavní obsah

U bazénu telefony používat nebudete, přikázal balijský resort hostům

Novinky, mšv

Digitální detox chce svým hostům naordinovat jeden z balijských resortů. Zakázal totiž používání mobilních telefonů, tabletů a další elektroniky u bazénu během vyhrazených hodin. Návštěvníci si prý mají raději užívat skutečného okamžiku, napsal server The Independent.

Foto: Profimedia.cz

Zákaz používání telefonů u bazénu je vymezen mezi 9. a 17. hodinou.

Článek

Balijský luxusní hotel Ayana Resort and Spa svým hostům na stránkách oznámil, že atmosféra u jeho pověstného bazénu má být poklidná a lidé u něj mají skutečně relaxovat a užívat si okamžik. „Abychom se ujistili, že okolí bazénu zůstane pokojným útočištěm, nesmí se mezi 9. a 17. hodinou používat mobilní telefony, fotoaparáty, tablety nebo další elektronika. Můžete vám slíbit, že v tomto čase nebudou u bazénu žádné telefonáty, focení a sociální sítě. Jen vy a přítomný okamžik,“ informoval resort své hosty.

Těm, kteří by snad bez chytrých zařízení nevydrželi, jsou v hotelu k dispozici další čtyři bazény. Nebo mohou k tomu nejhezčímu zavítat brzy ráno nebo vpodvečer.

Oprostit se od technologií

Trend digitálních detoxů po celém světě narůstá. Sociální sítě jsou sice způsobem, jak zachytit nějaký okamžik a podělit se o zážitky s přáteli, ale mnoho míst po světě chce turisty donutit spíše k vnímání přítomnosti. Například ve Vídni spustili nedávno kampaň nazvanou Unhashtag Vienna, jejíž motto zní „Objevujte Vídeň, ne #Vídeň.“

Na problematiku sociálních sítí zareagovalo město tak, že v galerii paláce Belveder vystavilo repliku slavného obrazu rakouského malíře Gustava Klimta, který byl označen červeným křížkem jako symbol hashtagu. Cílem je, aby si návštěvníci užívali Vídeň na vlastní oči, nikoli pomocí Instagramu a podobných sociálních sítí.

Na vlně digitálního detoxu, i když ne ve formě výslovného zákazu, se v minulosti svezlo také amsterdamské Rijksmuseum, které návštěvníky nabádalo, ať si výjevy z muzea zkusí raději sami nakreslit než vyfotit.

Digitální detox začíná být v dnešní době, kdy není prakticky žádný problém propojit se se zbytkem světa i na palubách zaoceánských lodí či letadel, pojmem a trendem, na který se začínají zaměřovat cestovní kanceláře, ale i konkrétní instituce. Například server Digitaldetoxholidays vybírá zájemcům hotely, ve kterých chybí wifi, někdy i televize, aby si mohli skutečně odpočinout od všudypřítomné elektroniky a shonu.

Vždyť podle Instagramu se dnes určuje už i popularita měst, destinací, pláží a podobně. Podle serveru The Conversation si podle fotogeničnosti místa spousta lidí vybírá i svou dovolenou. Spokojenost pak nemusí vůbec souviset s daným místem, jako spíš s počtem získaných kladných ohlasů za fotografie. [celá zpráva ] Není proto divu, že vznikl zcela opačný trend, digitální detox, kde se na takové věci mohou turisté vykašlat a skutečně si užít daný moment.

Na vzestup digitálního detoxu a nepoužívání sociálních sítí do budoucna navážou zřejmě ještě mnohé destinace a instituce. Stejně tak se ale bude nejspíš umocňovat opačný trend, kdy budou turisté nabádáni, aby své zážitky sdíleli. Je to přeci jen nejjednodušší forma propagace a marketingu.

Výběr článků

Načítám