Článek
„Turisté jsou s vláčkem velmi spokojeni. Zatím jsme raději ani nedávali reklamu do Německa, protože je pořád plno. Máme problém uspokojit poptávku,“ řekl Právu Šnebergr s tím, že s ohledem na přírodu vláček jezdí na plyn a splňuje všechny emisní normy. Souprava přitom křižuje Železnou Rudu a Špičák teprve od poloviny července.
Ráno lokomotiva se dvěma vagónky vyjíždí ze Železné Rudy, odkud pokračuje přes Belveder, Hofmanky a Špičácké sedlo až k největšímu ledovcovému jezeru na Šumavě. Doprava na Černé jezero fungovala i v 60. letech minulého století, kdy k jedné z největších přírodních atrakcí jezdil autobus, a to až do roku 1989.
Vozíčkáři jezdí zdarma
Kapacita takzvaného Šumaváčku je šedesát míst, další dvě místa jsou vyhrazena pro vozíčkáře. V letní sezóně vláček jezdí každý den kromě pondělí. Přesný jízdní řád a ceny jízdného lidé naleznou na webu železnorudského informačního centra.
„Jízdní řád jsme museli skloubit s omezeními danými Správou Národního parku a chráněné krajinné oblasti Šumava a také přizpůsobit Lesům České republiky, které cestu mezi sedlem a jezerem využívají,“ doplnil železnorudský starosta. Vláček podle něho využijí hlavně senioři, rodiny s dětmi a vozíčkáři. „Vozíčkáři mají jízdné zdarma,“ upřesnil starosta.
Projekt železnorudskou kasu vyšel na pět miliónů korun. Polovinu sumy ale pokryla dotace z ministerstva pro místní rozvoj a městu finančně pomohl také Plzeňský kraj. Vedení radnice nevyloučilo, že v případě velkého zájmu o vláček může připravit i další trasy.
Turistická navigace zdarma |
---|
Když na výlet, tak s turistickou navigací Mapy.cz. Aplikace je zdarma a funguje i bez signálu. |