Článek
Kampaň zahrnuje plakáty s turisty žasnoucími nad drsnou krajinou a slogan „Everyone must go!“ (Každý musí jet), variaci na slogan „Everything must go“ (Všechno musí pryč), který používají obchody pro výprodeje zboží. Kampaň stála půl milionu novozélandských dolarů (asi 6,9 milionu korun) a má oslovit potenciální návštěvníky z Austrálie, řekl v neděli novozélandský premiér Christopher Luxon.
Novozélandská vláda tak chce podpořit ekonomický růst v zemi, která se ve třetím čtvrtletí loňského roku propadla do recese.
„Počty návštěvníků z Austrálie jsou v současné době na asi 88 procentech úrovně z roku 2019 - tato kampaň povzbudí více našich sousedů, aby si nyní udělali rezervaci a přijeli,“ uvedla ministryně sociálních věcí Louise Upstonová.
'Everyone must go': New Zealand tourism campaign criticised as tone deaf
— Sky News (@SkyNews) February 18, 2025
Read more🔗https://t.co/f31JmwmHvX
Nejprůzračnější jezero světa je v ohrožení. Zkázu mu může přivodit rostoucí popularita

Podle opozičních politiků, kteří kampaň okamžitě zkritizovali, to ale vypadá, jako by Nový Zéland „byl ve výprodeji“. Mluvčí pro turismus z Novozélandské strany práce Cushla Tangaereová-Manuelová si navíc myslí, že další množství návštěvníků by mohlo ohrozit křehkou novozélandskou infrastrukturu. „Bez závazku vlády investovat do zlepšení infrastruktury… je to riziko,“ řekla novozélandské veřejnoprávní rozhlasové stanici RNZ.
Celia Wadeová-Brownová ze Strany zelených a starostka Wellingtonu zase kritizovala vládu, že používá prostředky z turistických poplatků na marketingové účely místo toho, aby chránila „divočinu, kterou chtějí lidé vidět“.
Největší exportní odvětví
Zatímco se novozélandská vláda snaží nalákat do země turisty, Nový Zéland loni podle vládních údajů opustilo rekordní množství obyvatel. Někteří uživatelé sociální sítě X včetně zákonodárců tak kampaň se sloganem Everyone must go spojují s tímto trendem, napsala CNN.
Turismus je pro novozélandskou ekonomiku zásadní odvětví. Podle vládní turistické agentury Tourism New Zealand byl před pandemií covidu-19 největším exportním odvětvím země a předloni bylo zaměstnáno v turismu téměř sedm procent všech pracovních sil. Od pandemie se ovšem toto odvětví zatím nezotavilo tak, jak by mělo, řekl premiér.
Kampaň přichází několik týdnů poté, co novozélandská vláda uvolnila vízové požadavky a umožnila turistům, kteří jsou v zemi na dovolené, pracovat na dálku.
Nový Zéland prahne po turistech. Zmírní vízové podmínky
