Hlavní obsah

Turisté stále častěji míří do Znojma, ale méně utrácejí

Bezmála o čtvrtinu více lidí než v covidových letech zavítalo v prvních osmi měsících letošního roku do Znojma. A to si ve Znojmě na zájem lidí nestěžovali ani ve stejném období v obou předchozích, covidem ovlivněných letech.

Foto: Profimedia.cz

Znojmo turisty láká ve velkém.

Článek

Do města se na prohlídku zajímavostí ve správě Znojemské besedy vypravilo letos přesně o 24,1 procenta více lidí než loni. „Mluvíme-li o  porovnávání návštěvností, tak nejlépe měřitelným nástrojem jsou právě turistické provozy Znojemské besedy, mezi které patří podzemí, prohlídky města a hradebního opevnění, expozice pivovarnictví a radniční věž,“ upozornil vedoucí marketingu Znojemské besedy Karel Semotam.

Dva covidové roky přitom nebyly ve Znojmě debaklem. Právě naopak. Omezením zahraničních dovolených ze strany lidí i zásluhou podpůrného projektu Znojmo Zadax město zásluhou letních měsíců zažilo dobré sezony.

„Snažíme se přizpůsobit turistickou nabídku, tak abychom podpořili prostředí služeb cestovního ruchu. Víme, že pokud dokážeme přilákat návštěvníky do našich provozů, tak právě oni zamíří i do restaurací, kaváren, hotelů a na další nejrůznější atrakce,“ řekl ředitel Znojemské besedy František Koudela.

V Domažlicích nadšenci otevřou důl na slídu

Cestování

Na druhé straně ale útrata návštěvníků města nevzrostla mírou odpovídající navýšení zájmu. Lidé už se i na dovolených začali omezovat. „Je nutné zmínit fakt, že si lidé více hlídají své výdaje. Podle Svazu obchodu a služeb ČR se tato problematika projevuje ve všech destinacích. Všeobecně se snížily počty nocí u ubytovatelů i hodnota útrat v gastro podnicích,“ řekl Semotam.

A Znojemská beseda to ví. „Je to pro nás teď nejdůležitější téma. Chceme i nadále pomoci udržet všechny gastro a ubytovací podniky, které ve Znojmě máme. Právě proto jsme nezvýšili ceny vstupného, přestože se nám zvýšily náklady na provoz. Ať lidé utrácejí také u podnikatelů, nejen u nás,“ řekl Koudela.

Kongresová turistika

Jako hlavní úkol vnímá Koudela potřebu dál pracovat na šíření vědomí o atraktivitě regionu. Znojmo by mělo reagovat i na zájem o kongresovou turistiku, zapsat se do vědomí pořadatelů různých setkání, konferencí a podobně. Takové akce vícedenního charakteru jsou efektivní i pro podnikatele a mají vedlejší efekt, protože účastníci se často vracejí, aby místo ukázali přátelům a rodině.

Hitem sezony jsou ferraty v Hluboké

Cestování
Související témata:

Výběr článků

Načítám