Článek
„Motorovým vozidlům je ale vjezd zakázán, až na sanitky a další vozy integrovaného záchranného systému do 3,5 tun,“ uvedla mluvčí státního podniku Eva Jouklová.
Stavbaři před rokem rozebrali dřevěnou konstrukci toho trámového věšadlového mostu a na novou použili jednadvacet modřínů s několika duby. Opravili i kamenné podpěry a středový pilíř.
Lokální dřevo
„Modřínové dřevo na nosné trámy pochází přímo z lesů, které v místě spravujeme,“ řekl Karel Fišer, oblastní ředitel Lesů České republiky pro východní Čechy. Trámy dělníci instalovali už nabarvené načerveno. Vše se dělo se souhlasem Národního památkového ústavu v Josefově, který požadoval, aby most vypadal jako před rekonstrukcí.
Muchova Slovanská epopej vrátila do Moravského Krumlova turisty
Stavba byla v havarijním stavu. Most musel být uzavřen, neboť jeho zábradlí napadla hniloba. Aby se vyšlo vstříc turistům, našly Lesy ČR provizorní řešení. V polovině roku 2021 došlo k jeho zúžení a lidé mohli chodit aspoň po jeho střední části. Současně se připravovala kompletní rekonstrukce.
Červený most byl podle památkářů postavený v roce 1880 pod názvem Prinz Franz Josef’s Brücke. Nahradil původní brod a sloužil jako spojnice na takzvané Panské cestě. Již v letech 2017 až 2018 byl rekonstruován Bílý most, ležící od Červeného mostu asi dva kilometry po proudu Úpy, jemuž také dala jméno barva konstrukce ze smrkového dřeva.