Článek
Mezi prvními je Best Western Aparthotel Šumava 2000 v Kašperských Horách. "Certifikační komise ocenila výjimečný osobní přístup personálu, zaměření na rodiny s dětmi a miminky, vysokou kvalitu nabízených služeb a aktivní zájem o rozvoj regionu," řekla Tereza Vacková z Asociace regionálních značek, jež se na neziskovém projektu financovaném z EU spolupodílí..
Dále jde o penzion Horská Kvilda v centru šumavského parku. Podle komise nabízí příjemné ubytování v nové chalupě ve výšce nad 1000 metrů, originální knihovnu šumavské literatury, průvodce, mapy i možnost sušení hub.
Třetím zařízením je hotel Jenišov u jihočeské Horní Plané na Lipně. "Má například písečnou pláž, lodičky, dětské hřiště, zahradní šachy, a veškeré zázemí pro rybáře nebo pro milovníky grilování," uvedla Kateřina Vlášková z Regionální rozvojové agentury Šumava, která tři roky koordinuje projekt značení místních výrobků na Šumavě a nově také služeb.
Minimálně tři staročeská jídla
Podnikatelé díky značce získají nový marketingový nástroj, turisté si mohou být jisti, že je zařízení nabídkou nezklame. Na jídelníčku musí mít minimálně tři regionální staročeské pokrmy.
Pravidla a kritéria pro značení ubytovacích a stravovacích služeb vznikala rok. "Odborníci z oboru je diskutovali s místními podnikateli, jde o iniciativu vzešlou zespoda," dodala Vacková. Kritéria by měla být použita také pro dalších devět oblastí v republice, které jsou do projektu regionálního značení služeb zapojeny.
Organizátoři doufají, že zájem o značku stoupne stejně jako v případě místních výrobků. Před třemi lety značku získali pouze tři žadatelé, dnes už ji vlastní kolem 40 výrobců a podnikatelů.