Článek
Stížnost na TripAdvisor podaly italský úřad na ochranu spotřebitelů a národní asociace majitelů hotelů, které upozorňovaly na údajně podvodné obchodní praktiky. Italské úřady posléze sedm měsíců zkoumaly, zda server dělá dost pro to, aby zabránil možnému zveřejňování podvodných hodnocení.
V pondělí úřad pro ochranu hospodářské soutěže konstatoval, že TripAdvisor nedokázal přijmout dostatečná opatření, aby zabránil falešným hodnocením, zatímco souběžně tvrdil, že obsah jeho webu je "autentický a původní". Server dostal 90 dní na odpověď. Společnost uvedla, že se proti rozhodnutí odvolá.
"Naše systémy a postupy jsou vysoce účinné, pokud jde o ochranu spotřebitelů před malou skupinou lidí, kteří se pokoušejí náš systém podvést," sdělila podle Reuters služba v prohlášení.
Weby poskytující služby pro cestovatele měly v poslední době problémy i jinde. Evropská komise tento měsíc oznámila, že rezervační server booking.com upustí od postupu, který bránil hotelům poskytovat jinou cenu za nocleh konkurenčním internetovým zprostředkovatelům ubytování. Server tak chce ukončit vyšetřování ve Francii, ve Švédsku a v Itálii. Tamní úřady na server booking.com tlačily, aby na trhu s internetovým rezervováním hotelových noclehů umožnil větší konkurenci.