Článek
Podle Hynka Špinara z cestovní kanceláře Eso travel je konkurence aerolinek cestujících do Thajska tak velká, že vypravovat charterové lety znamená určité ekonomické riziko.
„V nejvyšší sezóně létá do Thajska z Evropy 50 leteckých spojů denně. Závazek naplnění charterů na celou sezónu je poměrně velké riziko například i proto, že mnoho turistů se vypravuje do Asie individuálně, bez cestovky. V tak frekventovaně obsluhované destinaci, jakou je Thajsko, navíc chartery těžko cenově a pohodlím konkurují linkovým spojům, přestože také mají své výhody. Je to zkrátka přirozený vývoj trendů v letecké dopravě," řekl Novinkám Špinar.
Přímou souvislost mezi zájmem o charterové lety a rostoucí nabídkou pravidelných spojů potvrzuje také mluvčí CK Čedok Tomáš Brejcha: „Vždy záleží na aktuálních leteckých řádech aerolinek, které do dané oblasti létají. O Thajsko je dlouhodobě enormní zájem, v zimní sezóně je jednou z nejvyhledávanějších exotických destinací. Je proto velmi dobře dostupné pravidelnými leteckými linkami.”
Chartery do exotiky, ale třeba i do Egypta
Travel Service je nyní jediným tuzemským dopravcem poskytujícím charterové lety z českých letišť. Dálkové destinace obsluhuje menším letounem Boeing 737-800 s technickým mezipřistáním na doplnění paliva, let je tak delší.
Může se Vám hodit na službě Firmy.cz
Pro zimní sezónu společnost plánuje vypravit lety do Tanzanie, Keni, Senegalu, na Kapverdské ostrovy, do karibských destinací a zemí v Mexickém zálivu (Kuba, Mexiko, Dominikánská republika, Jamajka a Venezuela). V neposlední řadě pak do klasických zimních dovolenkových destinací, jako je Egypt a Kanárské ostrovy.