Článek
Australský miliardář Clive Palmer, který dohlíží na projekt výstavby Titaniku II, na nic nečeká a několik let dopředu už hledá pro svůj ambiciózní projekt kapitána. A žádostí o zaměstnání má prý už osm. Palmer dodává, že personál se bude na palubě jeho lodi cítit jako v bavlnce, bude si moci stěžovat na podmínky a třeba se i zamilovat.
Jídlo bylo v roce 1912 připravované úplně jinak než dnes, a tak očekávám, že to bude pro kuchaře velká výzva.
"Někteří ze žadatelů o kapitánskou pozici jsou v této chvíli kapitány obřích výletních lodí, jiní pak velkých tankerů. Jako jednu z nejlepších pracovních pozic na lodi bych však viděl post vedoucího zábavních aktivit. Na lodi bude totiž neskutečné množství zábavy a možností, jak se přenést zpět v čase. A tím nemluvím jen o bálech, které rozhodně nebudou chybět," uvedl Palmer.
"Zajímavým místem bude také post ředitele stravování. V této chvíli se už na návrzích a podobě lodního menu podílelo celkem 68 kuchařů. Jídlo bylo v roce 1912 připravované úplně jinak než dnes, a tak očekávám, že to bude pro kuchaře velká výzva. Platy budou podobné jako na jiných výletních lodích, ale očekávám jisté elitářství v tom smyslu, že se budou moci chlubit tím, že pracují na Titaniku II," dodal Palmer.
Trasa Southampton - New York se bude opakovat
Mírně excentrický boháč oznámil záměr postavit repliku Titaniku poprvé v loňském roce. Někteří bohatí a vlivní Američané údajně už nabídli každý až jeden milión dolarů (bezmála 20 miliónů korun) za možnost účastnit se slavnostní inaugurační plavby, která by se měla konat v druhé části roku 2016. Symbolicky by měl Titanic II zamířit z britského Southamptonu do amerického New Yorku.
Loď bude postavená tak, aby připomínala slavnou předlohu. Jedinými vylepšeními budou klimatizace, nemocnice a helipad. Palmer tvrdí, že nechce na lodi instalovat televize ani zařizovat internetové připojení. Pasažérům pak chce navíc nabídnout dobové oblečení pro případ, že by se chtěli stylově obléknout a cítit se podobně jako lidé na tehdejší plavbě.
Cestující z různých tříd se mísit nemohou
Stejně jako v roce 1912 budou třídy cestujících rozděleny do tří úrovní, kterým nebude dovoleno se mísit. Tělocvična i bazén by měly být věrnými kopiemi těch, které byly na originálním Titaniku. Co se však změní výrazně, to bude počet záchranných člunů. Původní Titanic převážel 2224 pasažérů (bez posádky) a 16 dřevěných záchranných člunů pojmulo jen 1178 osob, což byla zhruba třetina celkové kapacity.
Nová loď by měla umožnit pohodlnou cestu až 2435 cestujícím a 900 členům posádky. Záchranné čluny budou schopny pojmout 2700 osob a navíc rezervní záchranné rafty budou moci zachránit život až osmi stovkám lidí. Tragédie by se tak v žádném případě opakovat neměla. Buďte si tím ale jisti, když vstoupíte na zaoceánský parník jménem Titanic II...